خطیب زاده: شاید دور بعدی مذاکرات وین، دور پایانی باشد

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب زاده: شاید دور بعدی مذاکرات وین، دور پایانی باشد
خطیب زاده: شاید دور بعدی مذاکرات وین، دور پایانی باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.06.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، برگزاری موفقیت آمیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به رهبر و مردم ایران تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزات امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری با تبریک برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری گفت: حضور همدلانه همگان در داخل و خارج کشور پیام‌های بسیار مثبتی داشت. از هم‌وطنانی که علیرغم فشارها، اذیت و آزارها و کم و کاستی‌ها در انتخابات شرکت کردند، تشکر کرده و سلام می‌کنم.

خطیب زاده: در سه کشور امکان رای دادن برای ایرانیان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
خطیب زاده: در سه کشور امکان رای دادن برای ایرانیان وجود ندارد

وی ادامه داد: کسب اعتماد ملت را به جناب رییسی تبریک می‌گویم و برای ایشان بهترین آرزوها را دارم.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته، ۴۸ مقام ارشد بین‌المللی انتخاب رییس‌جمهور منتخب را تبریک گفتند که از این تعداد، ۲۴ رییس‌جمهور و رییس دولت بوده، چهار رییس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد بین‌المللی بودند.

خطیب زاده در بخش دیگری از این نشست گفت : هیچ بعید نیست که دور آینده  مذاکرات وین ، دور پایانی باشد. آنچه که در مورد مذاکرات وین باقی مانده است بیشتر از آن که احتیاج به مذاکره  داشته باشد احتیاج به  اتخاذ تصمیم سیاسی از سوی تمامی طرف ها دارد و اگر تصمیمات سیاسی گرفته شود ، می توانیم امیدوارم باشیم که دور آینده مذاکرات ، دور پایانی باشد.

خطیب زاده در پاسخ به سوالی تأیید کرد که کمیته بررسی و تطبیق متن توافق وین با حضور نمایندگانی از دولت ، مجلس و شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است.

وی افزود : قبل از سفر آقای  عراقچی این کمیته یک بارجلسه تشکیل داده است و بعد از بازگشت آقای عراقچی  به تهران نیز  تشکیل جلسه خواهد داد.

خطیب زاده خبر داد : امروز صبح آقای ظریف به دعوت آقای رییسی به دیدار رییس جمهور منتخب رفتند و گفت‌وگوهای خوبی در حوزه برجام و سیاست خارجی انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала