موج سوم ویروس کرونا در هند اجتناب ناپذیر است

© AP Photo / R. Parthibhanموج سوم ویروس کرونا در هند اجتناب ناپذیر است
موج سوم ویروس کرونا در هند اجتناب ناپذیر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
اشتراک
یک دانشمند هندی گفته است، که موج سوم ویروس کرونا به طور حتم طی شش تا هشت هفته هند را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، رندیپ گولریا مدیر انستیتوی علوم پزشکی آل اندیای هند اظهار داشت: موج سوم ویروس کرونا در هند اجتناب ناپذیر است.

ثبت نخستین مورد قارچ سبز در هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
ثبت نخستین مورد بیماری "قارچ سبز" در هند

موج دوم ویروس کرونا در هند در فوریه سال جاری آغاز شد. از ۲۱ آوریل تا ۱۷ ماه مه، تعداد موارد جدید روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مورد در روز و بیش از هر کشور دیگر در جهان بود و جان باختگان در روز همه بیش از ۴۰۰۰ هزار در روز بود.

حداکثر تعداد افرادی که در طی موج دوم شیوع بیماری ویروس کرونا تحت درمان قرار گرفتند بیش از ۳.۷ میلیون نفر در هندوستان بود.

به گفته پزشکان، تقریباً دو هفته متوالی تعداد موارد ویروس کرونا در هند از ۱۰۰ هزار نفر در روز بیشتر نبوده، که نشانگر کاهش موج دوم ویروس کرونا است.

وی خاطرنشان کرد: پس از آنکه بسیاری از ایالت های کشور محدودیت های ناشی از افزایش تعداد ویروس کرونا را کنار گذاشتند، مردم ماسک زدن را متوقف کرده و فاصله اجتماعی خود را حفظ نمی کنند.

این دانشمند هندی گفت: همانطور که هند شروع به رفع محدودیت ها کرد، باز هم یک رفتار سازگار با کووید وجود دارد. به نظر می رسد ما از آنچه بین موج اول و دوم اتفاق افتاده است چیزی یاد نگرفته ایم.

در همان زمان، گولریا افزود، كه سویه جدید - نوع هندی ویروس كرونا یا سویه دلتا بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی - بیشتر شده است.

او گفت: در طول موج اول در هند، ویروس به سرعت شیوع پیدا نکرد. همه اینها در طول موج دوم تغییر کرد، ویروس بسیار مسری تر شد. نوع دلتا که اکنون در حال گسترش است، بسیار عفونی تر است و احتمال دارد بیماری با سرعت بیشتری گسترش یابد.

یادآوری می کنیم، که هند از نظر شمار بیماران کرونایی در ردیف دوم جهان باقی مانده است. طبق آخرین داده های وزارت بهداشت این کشور، از مارس سال گذشته، زمانی که ویروس کرونا در این کشور آغاز شد.

تعداد کل افراد آلوده به ویروس کرونا در هند بیش از ۲۹.۸ میلیون نفر رسیده است، بیش از ۲۸.۷ میلیون نفر بهبود یافته اند، بیش از ۳۸۶ نفر هزار نفر جان باخته اند و تعداد افرادی که تحت درمان هستند ۷۲۹ هزار نفر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала