رسانه ها: سقوط موشک در نزدیکی پایگاه نظامی در عراق

© Photo / IRNAرسانه ها: سقوط موشک در نزدیکی پایگاه نظامی در عراق
رسانه ها: سقوط موشک در نزدیکی پایگاه نظامی در عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
اشتراک
السومریه گزارش داد: موشکی در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق سقوط کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی السومریه به نقل از یک منبع در آژانس های امنیتی عراق خبر داد، که موشکی در نزدیکی پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق سقوط کرده است.

علت خروج خروج سامانه‌های دفاعی آمریکا از خاورمیانه از دید کارشناس عرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
علت خروج سامانه‌های دفاعی آمریکا از خاورمیانه از دید کارشناس عرب

به گفته این منبع، این موشک که نوع آن هنوز مشخص نشده است به سمت پایگاه شلیک شده اما در نزدیکی آن سقوط کرد و هیچ تلفاتی گزارش نشده است.

این منبع خاطرنشان کرد، که نیروهای امنیتی یک سکوی پرتاب موشک پیدا کردند، این موشک در منطقه الشهد واقع در فاصله کمی از پایگاه واقع شده بود.

پایگاه عین الاسد در ۱۶۰ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است. در ژوئن سال گذشته، یحیی رسول نماینده رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که این تنها پایگاه در کشور است که ارتش ائتلاف بین المللی ضد تروریسم، به رهبری ایالات متحده در آن حضور دارد.

در ۵ ژانویه سال ۲۰۲۰، پارلمان عراق با اکثریت آرا به عقب نشینی نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا صحبت کرد.

این اقدامات پاسخی به عملیات آمریکا در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد بود که در نتیجه آن، در شب ۳ ژانویه همان سال، قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق کشته شدند.

پس از این وقایع، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از پایگاه ها را كه قبلاً ارتش آمریكا در آنها مستقر شده بود، از جمله تعدادی پایگاه هوایی و مقر مستشاران نظامی ائتلاف را به ارتش عراق تحویل داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала