بیانیه ترکیه درباره انتخابات پارلمانی در ارمنستان

© AFP 2023 / Adem Altanبیانیه ترکیه درباره انتخابات پارلمانی در ارمنستان
بیانیه ترکیه درباره انتخابات پارلمانی در ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.06.2021
اشتراک
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه در مورد انتخابات پارلمانی در ارمنستان گفت که ترکیه امیدوار است که رهبری جدید ارمنستان از گذشته درس بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، امروز صبح یکشنبه 2008 حوزه رای گیری در سراسر ارمنستان درهای خود را به روی رای دهندگان باز کردند. رأی گیری در ساعت 19:00 به وقت مسکو پایان می یابد. 2،583،823 نفر در این انتخابات جز واجدین شرایط می باشند. 21 حزب و چهار بلوک در انتخابات پارلمانی شرکت می کنند.

چاووش اوغلو گفت: "ما انتخابات در ارمنستان را یک امر داخلی این کشور می دانیم. رهبری جدید ارمنستان باید از گذشته عبرت بگیرد".

وزیر امور خارجه ایران برای گفتگو در مورد مسائل منطقه‌ای و جهانی وارد ترکیه شد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2020
پست توییتری چاووش‌اوغلو درباره ظریف

در پایان سپتامبر سال 2020، جنگ در قره باغ کوهستانی شروع شد که به درگیری طولانی مدت تبدیل شد و باعث تلفات غیرنظامی ها شد. طرفین تلاشهای زیادی برای انعقاد آتش بس انجام دادند، اما توافق سه جانبه منعقد شده در شب 10 نوامبر به موفقیت انجامید. با وساطت مسکو، آذربایجان و ارمنستان توافق کردند که آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند. ایروان همچنین مناطق کلبجر، لاچین و آغدم را به باکو واگذار کرد. علاوه بر این، نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه مستقر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала