پرونده برای بررسی شکایات تشکیل شد

© Sputnikرای گیری انتخابات 1400
رای گیری انتخابات 1400 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
هزار شکایت از نحوه عملکرد وزارت کشور در برگزاری انتخابات دریافت شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علی خضریان،  سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد که حدود ۱۰۰۰ شکایت درباره طرز کار وزارت کشور در برگزاری انتخابات سراسری ۲۸ خردادماه به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده است.

خبرنگاران خارجی هم از شکوه انتخابات ایران انگشت به دهان بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
گزارش و تحلیل
خبرنگاران خارجی هم از شکوه انتخابات ایران انگشت به دهان بودند

وی در ادامه افزود: « پس از برگزاری انتخابات28خرداد ماه  قریب  به 1000  شکایت از طریق دبیرخانه  و اعضا از طرز کار وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات در خصوص نحوه اجرای انتخابات و مشکلاتی که ناشی از این نوع عملکرد برای مردم ایجاد شده است به کمیسیون واصل شد.

تشابه ظاهری تعرفه‌های اخذ رأی در حوزه‌هایی که قرار بود یک کاندیدا برای سه انتخابات میان دوره ای مجلس، خبرگان رهبری و ریاست جمهوری از سوی مردم انتخاب شوند مشکلاتی را برای رأی دهندگان ایجاد کرده بود و یکی از دلایل میزان بالای آرای باطله و مخدوش در این دوره نسبت به ادوار گذشته انتخابات  وجود همین مشکل در روند برگزاری بوده است. همچنین شکایات شفاهی در جریان برگزاری انتخابات به علت تاخیر در آغاز روند رأی گیری، کمبود تعرفه، نبود مهر، کمبود ناظر و بازرسین  وزارت کشور در برخی از حوزه های سراسر کشور نیز به کمیسیون واصل شد.

به دنبال این شکایات کمیسیون طی نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار پاسخگویی به این بی تدبیری شد و در این رابطه تشکیل پرونده داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала