خروج بخشی از تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه برای مقابله با روسیه و چین

© AP Photo / Chris Sewardخروج بخشی از تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه برای مقابله با روسیه و چین
خروج بخشی از تجهیزات نظامی آمریکا از خاورمیانه برای مقابله با روسیه و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در چارچوب سازماندهی مجدد حضور نظامی خود در منطقه، در حال کاهش شدید سازمان های های ضد موشکی در خاورمیانه است چون می خواهد توجه نیروهای مسلح آمریکا را معطوف چالش های ناشی از روسیه و چین سازد.

به گزارش اسپوتنیک، این خبر را روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابعی در دولت آمریکا منتشر کرده است.

این منابع اظهار داشتند کاهش تجهیزات پس از گفتگوی تلفنی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در تاریخ 2 ژوئن آغاز شده اما اعلام نگردیده است. بیشتر تجهیزات نظامی آمریکا از عربستان سعودی خارج می شود.

آمریکا به کشورهای خاورمیانه در خصوص همکاری با روسیه هشدار داد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
آمریکا به کشورهای خاورمیانه در خصوص همکاری با روسیه هشدار داد

مقامات آمریکایی گفتند پنتاگون هشت گردان ضد موشکی پاتریوت را از عراق ، کویت ، اردن و عربستان سعودی خارج می کند. منابع خاطرنشان می كنند كه ایالات متحده همچنین سیستم رهگیری ترانسماسفری THAAD را از عربستان سعودی خارج كرده و تعداد هواپیماهای جنگنده خود را در منطقه كاهش می دهد.

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت: "آنچه می بینید تجدید توزیع منابع مطابق با  اولویت های استراتژیک است."

این مقام مسئول گفت: "ما هنوز نیروهایی در عراق و سوریه داریم و این نیروها خارج نمی شوند. ما هنوز پایگاه های خود را در کشورهای شریک خود در خلیج فارس داریم و  آنها بسته نمی شوند و  هنوز هم حضور چشمگیری وجود دارد."

به گفته منابع نامبرده ، دلیل  خروج تجهیزات همچنین در رابطه  با بازگشت به سطح سنتی تری از حضور آمریکا در منطقه پس از آن است که دولت قبلی برای وارد کردن فشار بر ایران این تجهیزات را به خاورمیانه منتقل کرده بود . مقامات معتقدند که سلاح های آمریکایی ایران را از اقدامات بی ثبات کننده منصرف نکرده است. همچنین عربستان سعودی توان دفاعی خود را بهبود بخشیده و بیشتر حملات موشکی را به تنهایی رهگیری کرده است. علاوه بر این، سیستم های دفاع موشکی آمریکا به تعمیر و دریافت خدمات فنی نیاز دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала