قطر: هدفمان آتش بس در افغانستان است

© AP Photo / Hassan Ammarقطر: هدفمان آتش بس در افغانستان است
قطر: هدفمان آتش بس در افغانستان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
وزیر خارجه قطر تأکید کرد که هدف این کشور تحقق آتش بس میان دولت افغانستان و طالبان و توافق درباره آینده کشور است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جلسه‌ای با عنوان "میانجیگری مبتکرانه" که جمعه در حاشیه همایشی در آنتالیا برگزار شد، گفت: هنوز پیشرفت چشمگیری در مذاکرات افغانستان حاصل نشده است و بعد از اعلام عقب نشینی نیروهای آمریکایی و خارجی از افغانستان تعیین زمان دشوار است.

بایدن گفت که پوتین به او قول کمک در افغانستان را داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
بایدن گفت که پوتین به او قول کمک در افغانستان را داده است

وی افزود: همواره طرف‌های درگیر، میانجیگر را به جانبداری از یک طرف متهم می‌کنند اما آنچه ما را تشویق می‌کند هدف اصلی‌مان یعنی مهار بحران‌ها و نجات جان افراد است. من معتقدم که توجه به حفظ جان حتی یک نفر یک مسئله شایسته تقدیر است.

وی گفت: ما با کشورهایی مثل ترکیه برای تحقق ثبات در افغانستان همکاری می‌کنیم. ما تمایل داریم نشستی را در استانبول با حضور رهبران برای بررسی اوضاع افغانستان برگزار کنیم.

از سوی دیگر احمد ناصر الصباح، وزیر مشاور در امور کابینه کویت به اهمیت اعتبار و شفافیت در میانجیگری اشاره کرد و گفت: ما می‌دانیم که نزاع‌های جدید احتمالا به دلیل خلأ ناشی از نبود قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

وی درباره اختلافات موجود میان طرف‌های یمنی گفت: یمن در مرحله بسیار فاجعه باری است. ما از لجبازی برخی طرف‌های نزاع در این کشور متأسفیم. برخی طرف‌ها بیشتر به فکر منافع خودشان هستند تا منافع مردم یمن. نزاع در این کشور همچنان ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала