ظریف: رئیسی کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد

© Photo / IRNAظریف: رئیسی کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد
ظریف: رئیسی کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران امروز (شنبه) با اشاره به نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اعلام کرد که آقای رئیسی اکنون رئیس جمهوری منتخب است و همه باید از ایشان حمایت و با او کار کنند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف  در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا طی مصاحبه ای آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوی منتخب را سیاستمداری با تدبیر توصیف کرد و گفت، ایشان کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد.

رییسی پیشتاز انتخابات ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
رییسی پیشتاز انتخابات ایران است

ظریف خاطرنشان کرد:"ما باید به تشریفات برگزاری انتخابات احترام بگذاریم ، تقریباً 20 میلیون نفر به او (رئیسی) رأی دادند ... از این به بعد، هر كدام از ما باید بدون توجه به اینكه با او موافق هستیم یا نه و خواه سیاست های او را دوست داشته باشیم یا نه، کار کنیم، اکنون او توسط مردم انتخاب شده است. "

وزیر امور خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد که انتخابات در ایران شاید " به میزان صد درصد" به شکلی که باید برگزار نشده باشد.

ظریف گفت: "اکنون ما ی رئیس جمهور داریم ، او انتخاب شده است ، وی فردی با تدبیر است. من 30 سال با او کار کردم ، وی را به خوبی می شناسم: او فردی شایسته و معقول است".

وزیر امور خارجه ایران  همچنین گفت که امروز حمایت از رئیسی وظیفه همه است و قطعا کارها باید با ایشان هماهنگ شود.

ظریف در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز تأثیر تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران بر مذاکراتوین  در خصوص احیای برجام گفت که احتمال حصول توافق قبل از پایان کار دولت فعلی وجود دارد.

وی در این خصوص توضیح داد: «مذاکرات درباره برجام در جریان است. احتمال زیادی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی دولت فعلی توافق حاصل شود. 

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان ایران از ساعت ۷ صبح جمعه تا دو بامداد شنبه  به وقت تهران برگزار شد.

واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند  که در این‌دوره یک ‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن می‌باشند.

همچنین ۳ میلیون و پانصد هزار ایرانی خارج از این کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала