سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت داروی کرونا

© Depositphotos.com / Ralwelسرمایه گذاری چند میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت داروی کرونا
سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری آمریکا برای ساخت داروی کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
دولت ایالات متحده آمریکا بیش از 3.2 میلیارد دلار در برنامه جدیدی سرمایه گذاری خواهد کرد که هدف آن درمان بیماری کووید 19 ناشی از ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک،  این خبر توسط روزنامه  نیویورک تایمز با استناد به سازمان های دولتی آمریکا  منتشر شده است.

پیدا شدن داروی جدیدی برای بیماران مبتلا به نوع  شدید کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
پیدا شدن داروی جدیدی برای بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا

دکتر آنتونی فائوچی ، رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا وضعیت آینده را چنین توصیف کرد: "مثلا من صبح بیدار می شوم  و حالم خوب نیست: طعم و بو را احساس نمی کنم و  گلو درد دارم. من به دکتر زنگ می زنم و می گویم "من کووید 19 دارم ، برایم نسخه بنویس".

این سرمایه گذاری برای تسریع در آزمایشات بالینی داروهایی که ممکن است برای این نقش مناسب باشند، استفاده خواهد شد. خاطرنشان می شود که در سناریوی خوش بینانه ، داروی کرونا  تا پایان سال جاری تأیید می شود. حدود یک سوم بودجه بتخصیص داده شده به مراکز تحقیقاتی تولید داروهای کاملاً جدید اعطا می شود - داروهایی که در مراحل اولیه بیماری را مسدود می کنند یا به مقابله با سایر عفونت ها که به طور بالقوه منجر به بروز بیماری همه گیر می شوند،  کمک می کنند.

خاطرنشان می شود که سال گذشته مقامات ایالات متحده بیش از 18 میلیارد دلار برای تولید واکسن تخصیص دادند.

در روسیه نیز در حال ساخت داروی ویروس کرونا  هستند. در ماه آوریل ، موسی خایتوف، مدیر موسسه ایمونولوژی FMBA روسیه اعلام کرد آزمایشات اثربخشی یک داروی روسی برای درمان کرونا به نام میر ت 19  (Mir-19) را نشان می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала