خطیب زاده: هیچ گزارشی درمورد تخلف در انتخابات در شعب خارج از کشور نداشتیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خطیب زاده: هیچ گزارشی درمورد تخلف در انتخابات در شعب خارج از کشور نداشتیم
خطیب زاده: هیچ گزارشی درمورد تخلف در انتخابات در شعب خارج از کشور نداشتیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز جمعه، اظهار داشت که تا الان هیچ گزارشی در مورد تخلف در شعب اخذ رای در خارج از کشور دریافت نشده و برگزاری انتخابات با بهترین شرایط است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت:" در کانادا به خاطر سنگ‌اندازی‌های دولت این کشور و به رغم تمامی ادعاهای مردمسالاری و این‌که ادعا می‌کند تنوع قومی، جمعیتی دارد و به ملت‌های مختلف احترام می‌گذارد، با یک مخالفت جدی روبرو بودیم. درخواست خودمان را در نیویورک ارائه داده بویدم، اما دولت کانادا (برای تعبیه محل اخذ رای) همکاری لازم را نکرد."

 رفع برخی تحریم های ایران با اهداف مبارزه با کرونا، بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری نیست   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
گزارش و تحلیل
رفع برخی تحریم های ایران با اهداف مبارزه با کرونا، بی ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری نیست

خطیب‌زاده گفت:" در برخی کشورها رکود بیشترین صندوق رای را به رغم تمامی مضایق کرونایی داریم، به عنوان مثال در ترکیه هفت صندوق رای داریم که بی سابقه است. در انگلیس 11 صندوق اخذ رای مستقر شده است. در آلمان چندین شهر".
سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد:"هیچ حوزه‌ای بسته نمی‌شود، مگر این‌که همه هموطنان ایرانی که برای رای گیری آمده‌اند بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بریزند."
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون گزارشی در مورد تخلف و یا مسائل این چنینی در شعب اخذ رأی در خارج از کشور دریافت کرده‌اید؟ گفت:" تا الان هیچ گزارشی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم و همه حاکی از برگزاری انتخابات در بهترین شرایط است. اطمینان می‌دهم که شعب اخذ رای باز خواهند بود تا آخرین نفری که علاقه‌مند است بتواند رای بدهد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала