تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ایران در وین

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ایران در وین
تجمع اعتراضی در مقابل سفارت ایران در وین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
 حدود صد نفر مقابل سفارت ایران در وین، محل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دست به اعتراض زدند.

به گزارش اسپوتنیک، معترضان در سه محل نزدیک به دفتر دیپلماتیک ایران در پایتخت اتریش جمع شدند. دست کم یک خودروی پلیس در نزدیکی هر سه گروه مستقر شده است.

صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
صحنه هایی از انتخابات امروز ایران

اشاره شده که اعتراضات مسالمت آمیز است. پلیس وین گفت که هیچ حادثه ای در پی این تجمعات رخ نداده است و همه چیز تاکنون مسالمت آمیز است.

پیش از این، نماینده سفارت ایران به اسپوتنیک گفته بود که صبح امرزو، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیئت ایرانی در مذاكرات برجام، در دفتر نمایندگی ایران در وین، رای خود را به صندوق انداخت.

گفتنی است که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان ایران از ساعت ۷ صبح امروز به وقت تهران آغاز شد.

واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند  که در این‌دوره یک ‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن می‌باشند.

همچنین ۳ میلیون و پانصد هزار ایرانی خارج از این کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و در سه کشور سنگاپور، یمن و کانادا، با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت ایران در این کشورها انتخابات برگزار نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала