تجارت جهانی در آستانه فاجعه قرار دارد

CC BY-SA 4.0 / Gigel.atat / Yantian-port from above (cropped image)تجارت جهانی در آستانه فاجعه قرار دارد
تجارت جهانی در آستانه فاجعه قرار دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
بلومبرگ با استناد به نظر نریخوس پوسکو ، معاون رئیس شرکت Flexport که برای رفع نیازهای لجستیکی نرم افزار تولید می کند می نویسد: تعطیلی یکی از بزرگترین بنادر چین می تواند "فاجعه دیگری در مجموعه فجایع و ناملایمات رخ داده در زنجیره صادرات کالا در جهان" شود.

به گزارش اسپوتنیک، از تعطیلی ترمینال یانتین درشرایط اوج گیری  شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه مه اطلاع حاصل شد و در ابتداد فکر می کردند ظرف چند روز این وضعیت را رفع خواهند کرد. اما اکنون مقامات این بندر چین می گویند که انتظار می رود عادی سازی اوضاع فقط در پایان ماه ژوئن انجام شود و براساس تجربه بحران کانال سوئز می توان پیش بینی کرد که محموله های انباشته شده ظرف چند ماه به مقصد فرستاده شوند.

ترافیک 65 کیلومتری کشتی ها در ورودی کانال سوئز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2021
ترافیک 65 کیلومتری کشتی ها در ورودی کانال سوئز

شرکت دانمارکی  A.P. Moller – Maersk،  بزرگترین اپراتور حمل و نقل کانتینر در جهان پیش از این اظهار داشته بود که وضعیت فعلی  در حال تبدیل شدن به یک مشکل برای کل تجارت جهانی است.

بلومبرگ محاسبه کرده است که اکنون 139 کشتی کانتینری در سواحل چین لنگر انداخته اند که تقریباً 50 درصد بیشتر از میزان متوسط در دوره بین ​​اواسط آوریل تا اوایل ماه مه است. در عین حال برخی از کارآفرینان محلی با توقف کامل تحویل کالا مواجه شده اند.

کارشناسان خاطرنشان کرده اند که بسته شدن یانتین می تواند حتی یک مشکل بزرگتر از مسدود شدن کانال سوئز باشد که توسط کشتی کانتینربر به گل نشسته Ever Given رخ داده بود. اکنون مشکلات نه تنها در این بندر بلکه در ترمینال های بزرگ نزدیک به آن نیز  وجود دارد.

در ماه مارس، تردد کشتی در کانال سوئز به دنبال به گل نشستن کشتی کانتینر Ever Given مسدود شد. تنها پس از شش روز این شناور آزاد گردید و در این مدت ترافیکی از چند صد کشتی معطل به وجود آمده بود. عواقب این اختلالات در زنجیره صادرات  کالا بر روسیه نیز تأثیر گذاشت و به ویژه به صنعت تولید لباس لطمه وارد آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала