عراقچی: حضور در انتخابات پشتوانه محکمی برای سیاست خارجی مقتدر است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / عراقچی: حضور در انتخابات پشتوانه محکمی برای سیاست خارجی مقتدر است
عراقچی: حضور در انتخابات پشتوانه محکمی برای سیاست خارجی مقتدر است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران حضور پررنگ مردم در انتخابات را پشتوانه محکمی برای یک سیاست خارجی دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس عراقچی رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین  پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: حضور پررنگ مردم در انتخابات بی تردید پشتوانه محکمی برای یک سیاست خارجی مقتدر، عزتمند و تعاملگرا می باشد، و حتما باعث تقویت مذاکره کنندگان در مسیر سخت رفع تحریم ها خواهد شد.

وی افزود: اینجانب به عنوان کارمند ملت ایران در عرصه دیپلماسی، همراه با همکارانم در تیم مذاکره کننده هسته ای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین حضور یافته و رای خود را به صندوق‌های رای انداختیم.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Seyed Abbas Araghchi (@araghchi)

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان ایران از ساعت ۷ صبح امروز به وقت تهران آغاز شد.

واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند  که در این‌دوره یک ‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن می‌باشند.

همچنین ۳ میلیون و پانصد هزار ایرانی خارج از این کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و در سه کشور سنگاپور، یمن و کانادا، با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت ایران در این کشورها انتخابات برگزار نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала