سفیر ایران در مسکو: 4 شعبه فعال در روسیه در حال رای گیری از هموطنان ایرانی است

CC BY 4.0 / IRNA / سفیر ایران در مسکو: 3 شعبه فعال در روسیه در حال رای گیری از هموطنان ایرانی است
سفیر ایران در مسکو: 3 شعبه فعال در روسیه در حال رای گیری از هموطنان ایرانی است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.06.2021
اشتراک
جناب آقای کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو اعلام نمود که در این کشور 4 شعبه اخذ رای، یکی در مسکو، سن پترزبورگ، و یکی در آستاراخان مستقر است.

به گزارش اسپوتنیک، جناب آقای کاظم جلالی، سفیر ایران در مسکو در مصاحبه ويژه با اسپوتنيك اعلام نمود که در این کشور چهار شعبه اخذ رای، یکی در مسکو، سن پترزبورگ، و دو شعبه در آستاراخان و کازان مستقر است.

جناب آقای کاظمی با توجه به شور انتخابات در مسکو اعلام نمود که هر چه سریعتر برای رای دادن به شعب تعیین شده در روسیه حضور پیدا کنند. ما در داخل روسیه 4 شعب اخذ رای داریم: یکی در مجتمع پیام امام در مسکو، یکی در محل انجمن دوستی ایران و روسیه در فدراسیون روسیه در سن پترزبورگ و 2 صندوق رای در کنسولگری ایران در کازان، استاراخان داریم.

اگر چه امروز روز تعطیل در فدراسیون روسیه است. ایرانیان زیادی برای رای دادن آمده اند. در این خصوص جناب آقای کاظمی فرمودند که بله ایرانیان از شهرهای دورتر از مسکو نیز خود را برای رای گیری به مسکو رسانده اند، و گاها 7 تا 8 ساعت در راه بوده اند. 

وی در ادامه افزود که برای کسانی که به علت بیماری کرونا و شرایط قرنطینه در خانه هستند، اگر بشود تمهیداتی داریم که در آخر وقت ما صندوق های رای را آنجا می بریم، یا اینکه آخر وقت برای رای گیری به اینجا بیایند.

گفتنی است، در گزارش تهیه شده توسط خبرگزار خبرگزاری اسپوتنیک فارسی در مسکو دیده می شود که تعداد بسیاری از جوانان به پای شعبه های رای آمده اند. دانشجویان بسیاری با حفظ پروتکل های بهداشتی کرونا به پای صندوق ها آمده اند.


پیش از این کاظم جلالی با اشاره به اینکه بخاطر مشکلات ناشی از پاندمی کرونا شمار زیادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در روسیه هم اکنون در ایران به سر میبرند، درمورد میزان استقبال ایرانیان ساکن مسکو در این انتخابات گفت:" ما فکر می کنیم که مشارکت ما، مشارکتِ نسبت به حضور جمعیتمان بالاست. بله درست است ما در گذشته 5 هزار دانشجو در داخل روسیه داشتیم ، الان فکر نمی کنم که مجموع آنها در کل روسیه به 200-300 نفر برسد، طبعا این دانشجویان در داخل ایران هستند و در ایران در انتخابات شرکت می کنند، بخش زیادی هم از تجار ایرانی هستند که الان در روسیه حضور ندارند . مجموعا جمعیت ایرانی های داخل روسیه زیاد نیست، ولی نسبت مشارکت به نسبت حضورمان بالا است"

View this post on Instagram

A post shared by Sputnik Iran (@sputnik_ir)

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران راس ساعت ۸ صبح ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مسکو آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران راس ساعت ۸ صبح ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ با حضور کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه در حوزه شماره ۱_مسکو آغاز شد. سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان از ساعت ۷ صبح امروز  به وقت تهران آغاز شد.

واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر شامل ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن هستند. که در این‌دوره یک‌میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی‌اولی واجد شرایط شامل، ۷۰۶ هزار و ۹۸۸ نفر مرد و ۶۸۵ هزار و ۱۶۰ نفر زن می‌باشند.

 ۳.۵ میلیون ایرانی خارج از کشور نیز واجد شرایط رأی دادن هستند که ۱۳۳ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و ۲۳۴ شعبه أخذ رأی در خارج از کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده شده و در سه کشور سنگاپور، یمن و کانادا-با توجه به قطع روابط و تعطیلی سفارت ایران در آن کشور- انتخابات برگزار نخواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала