میلیون ها آمریکایی فقط یک قدم با بی خانمانی فاصله دارند

© AP Photo / Mark Lennihanمیلیون ها آمریکایی فقط یک قدم با بی خانمانی فاصله دارند
میلیون ها آمریکایی فقط یک قدم با بی خانمانی فاصله دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
اشتراک
ساکنان ایالات متحده به دلیل بدهی مسکن در طی شیوع ویروس کرونا در معرض خطر بی خانمان شدن هستند.

به گزارش اسپوتنیک،  نیویورک تایمز می نویسد میلیون ها آمریکایی علی رغم کمک دولت قادر به پرداخت اجاره خانه و وام رهنی نیستند.

کدام کشور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا برنده خارج می ‌شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2020
کدام کشور از بحران اقتصادی ناشی از کرونا برنده خارج می ‌شود؟

براساس گزارشی از مرکز تحقیقات مسکن هاروارد(Harvard’s Joint Center) ، بازار مسکن ایالات متحده در دو مسیر تقسیم شده است. در حالی که برخی از خانواده ها خانه های خود را با پس اندازهای جمع شده هنگام قرنطینه کرونایی خریداری می کنند ، برخی دیگر به دلیل داشتن بدهی و بیکار شدن در این دوره ،خانه هایشان را از دست می دهند

توقف در تخلیه خانه ها و آپارتمان ها به دلیل عدم پرداخت اجاره بها که در مارس 2020 اعلام شد ، در پایان ماه ژوئن پایان می یابد و سپس حدود هفت میلیون نفر از ساکنان آمریکا  در معرض خطرریخته شدن به  خیابان ها قرار خواهند گرفت. طبق تجزیه و تحلیل محققان، بیشتر آمریکایی ها قادر به اختصاص بودجه برای پرداخت های آینده مسکن نبوه اند زیرا حقوق بیکاری و کمک دریافتی از دولت را برای خرید کالاها و خدماتی که قیمت آنها افزایش یافته بود،  هزینه کرده اند .

20 دادستان کل ایالتی از ترس موج بی سابقه اخراج های جمعی، از دادگاه عالی ایالات متحده خواسته اند که توقف پرداخت اجاره بها را حفظ کند. به گفته کارشناسان، فاجعه مسکن بیشترین تأثیر را روی جمعیت سیاهپوست کشور خواهد داشت.

موجرها با تمدید مهلت قانونی برای پرداخت اجازه بها مخالف نیستند اما تأكید می كنند كه باید روش دریافت پول از دولت تسهیل شود و در غیر این صورت مجبورند اجاره بها را افزایش دهند.

آنها می گویند پردازش درخواست های جبران خسارت ناشی از عدم پرداخت اجاره بها  از بودجه ایالات متحده مدت زمان زیادی طول می کشد و صاحبان خانه هشت هفته منتظر پول خود هستند. "

در سال 2020 که بسیاری از آمریکایی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست دادند و دیگر نمی توانستند اجاره بهای مسکن خود را پرداخت کنند و سپس دونالد ترامپ ، رئیس جمهور وقت  آمریکا، مهلت اخراج بدهکاران از خانه های اجاری را اعمال کرد. کنگره برای متوقف کردن پرداخت اجاره بها تا 1 ژوئیه 2021، حدود 40 میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала