امید به کاهش زرادخانه های هسته ای پس از دیدار پوتین و بایدن

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر امید به کاهش زرادخانه های هسته ای پس از دیدار پوتین و بایدن
امید به کاهش زرادخانه های هسته ای پس از دیدار پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
اشتراک
دبیرکل سازمان ملل امیدوار است که گفتگو بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا منجر به کاهش زرادخانه های هسته ای شود.

به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش، پس از نشست روسیه و آمریکا که روز چهارشنبه در ژنو برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که توافق های انجام شده منجر به کاهش تعداد سلاح های هسته ای در جهان شود. این خبر روز پنجشنبه توسط نماینده رسمی دبیرکل استفان دوجارریک اعلام شد.

دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از دیدار وی با پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از دیدار وی با پوتین: ضعیف است!

وی گفت: "دبیرکل سازمان ملل از قصد فدراسیون روسیه و ایالات متحده آمریکا برای گفتگو در مورد ثبات استراتژیک متقابل استقبال کرد و ابراز امیدواری کرد که این امر منجر به اقدامات مشخصی برای محدود کردن سلاح ها از جمله کاهش بیشتر در زرادخانه های هسته ای جهان شود."

اولین دیدار پوتین و بایدن روز چهارشنبه در ژنو برگزار شد و  مذاکرات آنها  4 ساعت و نیم ادامه داشت. رهبر روسیه در پایان این مذاکرات گفت که با همتای آمریکایی خود توافق کرده که رایزنی ها را در مورد ثبات استراتژیک در سطح ادارات مربوطه دو کشور آغاز شود. به گفته وی، هر دو کشور آگاه هستند که مسئولیت خاصی در مورد ثبات استراتژیک در جهان دارند.

علاوه بر این ، سران دو کشور بیانیه مشترکی را صادر کردند. در این بیانیه از تعهد مسکو و واشنگتن به این اصل صحبت می شود که در جنگ هسته ای هیچ برنده ای نمی تواند وجود داشته باشد و هرگز نباید چنین جنگی رخ دهد. همین اصل توسط رهبران اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در دیدار آنها در ژنو در سال 1985 مطرح شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала