احتمال کاهش تعداد ناوهای نیروی دریایی آمریکا و دلایل آن

© Photo / PH3 Douglas M. Pearlman / U.S. Navyاحتمال کاهش تعداد ناوهای نیروی دریایی آمریکا و دلایل آن
احتمال کاهش تعداد ناوهای نیروی دریایی آمریکا و دلایل آن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2021
اشتراک
اگر بودجه نیروی دریایی آمریکا تغییر نکرده یا کاهش یابد، تعداد انواع اصلی کشتی های رزمی و پشتیبانی در این نیرو کاهش خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک این موضوع توسط  دریاسالار مایک گیلدای، رئیس عملیات دریایی نیروی دریایی آمریکا به کنگره این کشور اعلام شده است.

وب سایت موسسه نیروی دریایی ایالات متحده (USNI) خاطرنشان می کنددر حال حاضر نیروی دریایی آمریکا دارای 296 کشتی و زیردریایی است که بیش از 100 فروند از آنها در دریا هستند. گیلدای گفت: "همانطور که همه می دانید ، نتایج بررسی های انجام شده طی پنج سال گذشته - چه در داخل و چه در خارج از پنتاگون - ثابت و واضح بوده است: آمریکا به ناوگان بزرگتر و تواناتر نیاز دارد." وی افزود" "آخرین ارزیابی ما امکان داد نه تنها اندازه نیروی دریایی در آینده بلکه مهم تر، ترکیب این ناوگان و توانایی های مطلوب آن برای کل نیروهای مسلح تعیین شود . اگر بودجه نیروی دریایی در همان سطح باقی بماند یا کاهش پیدا کند، ابعاد ناوگان ما نیز قطعاً کاهش خواهد یافت".

تجهیز ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به جنگنده‌های نسل ششم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
تجهیز ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا به جنگنده‌های نسل ششم

پیش نویس بودجه نظامی برای سال مالی 2022 ، 715 میلیارد دلار برای تأمین مخارج پنتاگون را می طلبد. 211.7 میلیارد دلار از این مبلغ قرار است به نیروی دریایی ایالات متحده اختصاص یابد که  از جمله برای خرید هشت کشتی از جمله دو زیردریایی ، یک ناوشکن ، یک ناوچه و چهار کشتی پشتیبانی است.

به گفته گیلدای ، نیروی دریایی ایالات متحده در حال حاضر در تلاش است تا تعادل بین نیاز به حفظ آمادگی نیروهای ناوگان فعلی و هدف گسترش توانایی های خود در آینده را حفظ کند. وی تأکید کرد: اگرچه نیروی دریایی آمریکا سالهاست که برای گسترش ترکیب خود تا  355 ناو از کلاس های اصلی برنامه ریزی می کند ، با بودجه فعلی حداکثر 300 ناو می توان تامین کرد.

در جلسات کنگره ، تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال کاهش ناوگان نیروی دریایی ابراز نگرانی کردند. پیش نویس بودجه نظامی سال 2022 از جمله  خروج زودهنگام 15 کشتی از ترکیب نیروی دریایی را پیش بینی کرده تا بودجه صرفه جویی شده می تواند صرف توسعه و آماده سازی تولید تجهیزات پیشرفته  از جمله یک ناو موشک استراتژیک نسل جدید و یک زیردریایی چند منظوره شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала