سوختن ۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس در آتش

© REUTERS / Rafael Marchanteسوختن ۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس در آتش
سوختن ۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس در آتش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
مدیرکل منابع طبیعی استان فارس بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد حریق در استان ثبت شده که طبق نقشه‌ های دقیق هوایی ۱۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش منابع طبیعی فارس در آتش سوخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالحسن صمد نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد حریق در استان ثبت شده که طبق نقشه‌ های دقیق هوایی ۱۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش منابع طبیعی فارس در آتش سوخته است.

آتش سوزی در نجف+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
آتش سوزی در نجف+ویدیو

وی اضافه کرد: این اداره کل در بخش‌ هایی چون؛ تجهیزات، نیروی انسانی ماشین آلات و اعتبارات مورد نیاز تأمین آب و غذای نیروهای امدادی نیازمند همراهی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: این استان در حوزه آتش سوزی منابع طبیعی به ۲۷۴ بلوک بحرانی تقسیم بندی شده که در هر یک از این مناطق حداقل به یک نیروی انسانی و موتورسیکلت نیاز است که به صورت مستمر گشت زنی کند در صورتی که اکنون کمترین امکانات در اختیار منابع طبیعی فارس نیست.

صمدنژاد عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست با به خطر انداختن جان خود از این میراث طبیعی حفاظت می‌ کنند.

وی تصریح کرد: شامگاه گذشته یکی از نیروهای منابع طبیعی فارس حین خاموش کردن آتش به دلیل محاصره دود بی هوش شد و نیروهای دیگر اتفاقی او را پیدا کردند و از مرگ حتمی نجات دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала