تاریخ ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا اعلام شد

© Photo / Russian Direct Investment Fundتاریخ ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا اعلام شد
تاریخ ثبت واکسن اسپوتنیک وی در اتحادیه اروپا اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
فرانچسکو وایا ، مدیر انستیتوی تحقیقات ایتالیایی Spallanzani ، پیشنهاد کرد که مقامات پزشکی اتحادیه اروپا واکسن ویروس کرونا ویروس اسپوتنیک وی روسیه را تصویب کنند.

به گزارش اسپوتنیک، فرانچسکو وایا، مدیر انستیتوی تحقیقات ایتالیایی Spallanzani اعلام نمود که واکسن اسپوتنیک وی در حال حاضر تحت بررسی تدریجی آژانس دارویی اروپا (EMA) قرار دارد. به گفته این کارشناس، مقامات ایتالیایی خواستار تسریع در بررسی واکسن روسی هستند.

نخستین دسته واکسن اسپوتنیک وی وارد ترکیه شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
نخستین دسته واکسن اسپوتنیک وی وارد ترکیه شد

فرانچسکو وایا یک بازه زمانی احتمالی را برای تأیید اسپوتنیک وی را عنوان کرد: "ژوئیه می تواند تاریخ مناسبی برای پاسخگویی به درخواست بنیاد روسیه باشد." این متخصص تأکید کرد: "هرچه تعداد واکسن های ما بیشتر باشد، بهتر است."

پیش از این، لهستان درباره احتمال به رسمیت شناختن اسپوتنیک وی درخواست هایی را داده بود. نخست وزیر ماتئوش موراویسکی تأکید کرد که مقامات با تصمیم اتحادیه اروپا این کار را انجام خواهند داد.

واکسن اسپوتنیک وی، ساخته شده توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، در آگوست سال 2020 به ثبت رسید. این دارو در حال حاضر برای استفاده در 67 کشور با کل جمعیت بیش از 3.4 میلیارد نفر مورد تایید است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала