نیروی هوایی اسرائیل به حماس در نوار غزه حمله کرد

© AFP 2023 / Bashar Talebنیروی هوایی اسرائیل به حماس در نوار غزه حمله کرد
نیروی هوایی اسرائیل به حماس در نوار غزه حمله کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
جنگنده های نیروی هوایی اسرائیل به اهداف گروه شبه نظامی حماس در نوار غزه حمله کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی هوایی اسرائیل به چندین هدف جنبش حماس در نوار غزه حمله کرد، این حملات به اهدافی واقع در منطقه شهر غزه و در محله خان یونس در قسمت جنوب غربی نوار غزه انجام شد.

بایدن سفیر آمریکا در اسرائیل را تعیین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
بایدن سفیر آمریکا در اسرائیل را تعیین کرد

نیروهای دفاعی اسرائیل اطلاعات مربوط به این حملات را تأیید کردند.

پیش از این، یک نماینده ارتش اسرائیل گفته بود که بالون های منفجره از نوار غزه به سمت شهرک های اسرائیلی نزدیک مرز شلیک می شوند و ارتش قصد دارد واکنش نشان دهد.

شب ۲۱ مه، آتش بس بین اسرائیل و نوار غزه به اجرا درآمد. نا آرامی ها در مرز مشترک در ۱۰ مه افزایش یافت. در کمتر از دو هفته، بیش از ۴.۳ هزار موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد، حدود ۶۴۰ موشک در خاک این منطقه سقوط کرد.

در اسرائیل، ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، بیش از ۵۰ نفر به شدت زخمی شدند. تعداد فلسطینیان کشته شده در حملات تلافی جویانه اسرائیل ۲۵۳ نفر و بیش از ۱.۹ هزار نفر زخمی شدند.

این تشدید به دلیل تصمیم دیگر دادگاه اسرائیل درباره اخراج خانواده های فلسطینی از خانه هایشان در محله شیخ جراح در بیت المقدس شرقی اتفاق افتاد و پس از آن فلسطینی های دیگر برای حمایت از آنها آمدند؛ پلیس اسرائیل شروع به پراکنده کردن فلسطینی ها کرد که آنها نیز برای نماز در مسجد اورشلیم الاقصی آمده بودند و پس از آن جنبش حماس از نوار غزه شروع به بمباران اسرائیل کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала