اسلامی: همکاری اقتصادی ایران و سوریه گسترش می یابد

© Sputnikاسلامی: همکاری اقتصادی ایران و سوریه گسترش می یابد
اسلامی: همکاری اقتصادی ایران و سوریه گسترش می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.06.2021
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران اظهار کرد: ایران و سوریه توسعه همکاری‌ های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ایران، از تصمیم تهران و دمشق برای گسترش همکاری‌ های اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: با اتکای بر امنیت و استقراری که در مرحله پسابحران در سوریه به‌ وجود آمده است، دو کشور توسعه همکاری‌ های دوجانبه را به ویژه در زمینه سازندگی و توسعه عمرانی در دستور کار خود قرار داده اند و با اراده‌ ای مضاعف این موضوع را پیگیری می‌ کنند.

شیر سوریه که بود؟ حافظ اسد که در حین ملاقات رسمی درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
شیر سوریه که بود؟ حافظ اسد که در حین ملاقات رسمی درگذشت

وی افزود: همه مولفه‌ ها و عواملی را که می‌ تواند ظرفیت‌ ها را به خدمت بگیرد تا همکاری‌ ها در مرحله بازسازی سوریه کارآمدی خود را پیدا کند، در دستور کار خودمان قرار دادیم.

وی تصریح کرد: بر این باوریم باید از ظرفیت‌ های بخش خصوصی در حوزه صنعتی و توسعه عمرانی -سوریه- بهره بگیریم تا با توجه به هماهنگی‌ هایی که در حوزه‌ های مالی و حمل و نقل بوجود آمده، بتوانیم طرح‌ های مشترک را پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی ایران شامگاه سه شنبه در راس هیئت ارشد اقتصادی و با استقبال سامر الخلیل وزیر اقتصاد سوریه وارد دمشق شد. قرار است، محمد اسلامی در این سفر ۴ روزه، با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه و برخی مقامات این کشور از جمله وزیران اقتصاد، تجارت داخلی، مسکن و حمل و نقل دیدار و گفتگو کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала