کرملین گفت که چگونه مذاکرات پوتین و بایدن انجام می شود

© REUTERS / Denis Balibouseکرملین گفت که چگونه مذاکرات پوتین و بایدن انجام می شود
کرملین گفت که چگونه مذاکرات پوتین و بایدن انجام می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
دستیار رئیس جمهور روسیه، از نحوه دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو و موضوعات گفتگو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه، گفت که چگونه اولین دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن به عنوان رهبران دود کشور برگزار می شود.

پوتین در مورد موضوعات دیدار با بایدن صحبت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
پوتین در مورد موضوعات دیدار با بایدن صحبت کرد

این اجلاس در تاریخ ۱۶ ژوئن ساعت ۱۳:۰۰ به وقت ژنو (۱۴:۰۰ به وقت مسکو) در ویلای لا گرانژ آغاز خواهد شد.

اوشاکوف گفت: این ویلا به طور فعال توسط مقامات شهرداری ژنو و دولت فدرال استفاده می شود. مکانی فوق العاده در دریاچه، شرایط مناسب برای مذاکره و همچنین یک چادر نیز برای کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور ما ساخته شده است.

پوتین ابتدا با رئیس جمهور سوئیس ملاقات می کند، سپس بایدن وارد می شود. پس از جلسه عکس مشترک سنتی و معرفی میزبان، روسای جمهور به کتابخانه مراجعه می کنند.

این مذاکرات از سه قسمت تشکیل خواهد شد - ابتدا در قالب فشرده و سپس در یک قالب گسترده و پس از آن هر طرف یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه برگزار می کنند.

در قسمت اول پوتین را وزیر امور خارجه سرگئی لاوروف و بایدن را وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن همراهی می کنند.

مذاکرات در قالب فشرده با حضور لاوروف و مترجمان آغاز خواهد شد و در ترکیب گسترده ترجمه آنها از طریق همگام سازی پیش می رود. فقط علاوه بر اعضای هیئت ها، فیلمبرداران و عکاس ها نیز حضور خواهند داشت.

سخنگوی کرملین گفت: در مورد اینکه آیا روسای جمهور می خواهند کنار بروند و یک گفتگوی واقعی رو در رو داشته باشند، گفت: من نمی دانم، این به آنها بستگی دارد.

هیئت روسی علاوه بر اوشاکوف و لاوروف، دیمیتری پسکوف وزیر مطبوعات ریاست جمهوری، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده، والری گراسیموف رئیس ستاد کل و سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه خواهند بود.

همچنین معاون رئیس جمهور ریاست جمهوری دیمیتری کوزاک و نماینده ویژه رئیس جمهور در سوریه الکساندر لاورنتیف دعوت شده اند. حضور آنها نشان می دهد که احتمالاً پوتین و بایدن درباره اوکراین و خاورمیانه گفتگو می کنند.

اوشاکوف اعتراف کرد که گفتگوی رهبران در مورد موضوعات بلاروس و نتیجه گیری الکسی ناوالنی است.

پس از مذاکرات، دیدار دو جانبه رئیس جمهور روسیه با همتای سوئیسی خود برگزار می شود و پس از آن پوتین به روسیه پرواز می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала