گزارش و تحلیل

ربیعی: برخی کاندید ها جز نفی دولت حرفی نداشتند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: برخی کاندید ها جز نفی دولت حرفی نداشتند
ربیعی: برخی کاندید ها جز نفی دولت حرفی نداشتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.06.2021
اشتراک
سخنگوی دولت گفت: نارضایتی‌ های قابل درک درباره عدم احراز صلاحیت ها وجود دارد اما با این حال به نظر می رسد که شور و شوق انتخاباتی در میان مردم در حال افزایش است.

اسپوتنیک - علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران و انتخابات این کشور به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: سومین مناظره از سلسله مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری نیز به پایان رسید. به لطف این مناظره ها در موازات دیگر برنامه های تبلیغی نامزدها، امروز تصویر نسبتاً روشن تری از مواضع نامزدهای محترم و رویکردهای آنها در خصوص موضوعات مختلف وجود دارد. هرچند هنوز نارضایتی های قابل درک از سوی شماری از مردم و جریان های سیاسی درباره عدم احراز صلاحیت ها وجود دارد اما با این حال به نظر میرسد که شور و شوق انتخاباتی در میان مردم و همه جریان ها و احزاب سیاسی در حال افزایش است.

ربیعی: دولت روحانی دوران طلایی اقتصادی کشور را رقم زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
ربیعی: دولت روحانی دوران طلایی اقتصادی کشور را رقم زد

همزمان با این تب و تاب انتخاباتی، جریان های شناخته شده دیگری هم هستند که مشارکت بالای مردم در انتخابات و صحنه آرایی بدیعی توسط مردم، آنها را به واهمه انداخته و بر شدت فعالیت های ضد مردمی خود برای مایوس سازی رای دهندگان افزوده اند. من در این سخنگویی می خواهم بنابر بر اعتقادات دولت، مردم را به مشارکت حداکثری در پای صندوقهای رای دعوت کنم.

نیک می دانیم امروز عده ای در داخل کشور نگران از محدود کردن سبد انتخاباتی‌شان هستند و گلایه های شدیدی در این زمینه وجود دارد اما من می خواهم به ملت شریف ایران بگویم به رغم همه گلایه ها آنچه برای ما مهم است، ایران، آینده ایران و جایگاه ایران است.

دلایل زیادی وجود دارد که  مردم را در پای صندوق های رای دعوت کنیم و مشاهده کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که عده‌ای از عدم مشارکت مردم در انتخابات سود خواهند برد این گروهها را اینگونه برشمرد: نخستین گروه مزدبگیران فشار حداکثری به مردم و ایران هستند. آنانی که تحریم را تحسین میکردند و جنگ علیه ایران را تشویق میکردند.

متاسفانه کسان دیگری هم هستند که در اوج غلفت در مبانی پیش گفته در این تصور هستند که هر چه بر علیه دولت در تنور ناامیدی بدمند محصول آن به طور مستقیم عایدی منافع سیاسی جناحی آنها خواهد شد.

اینکه عده ای مصلحت را نسنجیدند و درک نکرده‌اند باعث رفع مسئولیت سیاسی اجتماعی همه ایرانیان نخواهد بود.

راه مشارکت بالا و غافلگیر کننده مردم در پای صندوق های رای می تواند همه جریانهای مخالف ایران را در برابر اراده شکست ناپذیر مردم تسلیم کند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
ربیعی: تحریم ها نوعی اشغالگری در شکل جدید است

علی ربیعی دولتی را قادر به رفع تحریم‌ها و حل محدودیتهای ظالمانه بین المللی دانست‌که با مشارکت بالای مردم به قدرت رسیده باشد و در ادامه تاکید کرد: در طرف دیگر، این واقعیت کتمان پذیر نیست که تنها دولتی که با مشارکت بالا در صندوق های رای تشکیل شده، به مردم پاسخگو خواهد بود. مشارکت حداکثری هیچ معنای دیگری جز این ندارد که مطالبات قانونی مردم مطابق با آرمان‌ های انقلاب و حقوق مندرج در قانون اساسی تعطیل پذیر و دور زدنی نیست و این قویترین و رساترین پیامی است که مردم ما می توانند با حضور در انتخابات و نقش بر آب کردن نقشه ی بدخواهان مخابره کنند.

به عنوان کسی که در ۵ دهه گذشته، همچنان به آرمان اصلاح و ترقی بر مبنای ارزش های انقلاب اسلامی متعهد و کوشا بوده ایم، می گویم که مشارکت حداکثری و تلاش برای بارور کردن بذرهای امید، تنها را اصلاح خردمندانه و ماندگار است.

از صمیم قلب امیدوارم که روز جمعه یکبار دیگر ثابت کنیم که اجازه نخواهیم داد عده ای روزنه‌های امید ما را ببندند و عده ای دیگر با این مصیبت، صور و سات پایکوبی خود را در کنار ظالمان، علیه ایران فراهم کنند.

سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به خبرنگار اسپوتنیک مدت زمان تعیین شده برای دفاع دولت در مقابل تهمت های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را ناکافی و کوتاه دانسته و اظهار داشت:

معیار سنجش زمانبندی اختصاص داده شده به دولت دو بخش ماده ۳۰ قانون اساسنامه صدا و سیما و دیگری قانون کمیسیون نظارت بر تبلیغات است.

روحانی: ایران می تواند غنی سازی بیش از ۶۳ درصد را شروع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
روحانی: ایران می تواند غنی سازی بیش از ۶۳ درصد را شروع کند

موارد متعددی که تنها از مناظره اول استخراج شد بیش از ۳۰ مورد بود که ارسال کردیم بخشی از آن که مربوط به ماده ۳۰ قانون اساسنامه صدا و سیما بود کاملاً بی پاسخ ماند و بخشی که مربوط به کمیسیون نظارت بر تبلیغات بود به دلیل شرایط کمیسیون که ‌تنها مسائل مربوط به تهمت را شامل می شود در رای گیری به چهار مورد اجازه دفاع داده شد که مسائل اساسی ما نبود.

برای این چهار مورد ۸ دقیقه زمان داده شد در حالیکه ما مایل بودیم در خیلی از اتهامات به ویژه موضوع تحریم ۳۰ دقیقه صحبت کنید و به دلیل اینکه این فرصت‌ها آماده نشد تشخیص و ترجیح دادیم از ظرفیت رسانه ای دیگری برای دفاع استفاده کنیم متاسفانه فرصت ایجاد معیار برای قضاوت درست از مردم گرفته شد و شفافیت نیز به درستی ایجاد نشد، ما در یک جزوه نزدیک به ۳۰۰ صفحه مشکلاتی که در مرکز بررسی های ریاست جمهوری تبیین کردیم را پاسخ دادیم و برای استفاده ارسال کردیم.

آقای دکتر علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد:

تخریب، له کردن، پوچ نگاری و نادیده گرفتن هشت سال فعالیت دولت و نادیده گرفتن ۲۴ میلیون رای جفا بود و برخی هیچ حرفی جز یک طرفه نفی کردن دولت نداشتند و با سلب دیگران هیچ کس بالا نرفته و نخواهد رفت این اتفاقات متاسفانه از سوی برخی از برادران گرانقدر ما رخ داد که هرچه بود گذشت و انشالله انتخاباتی پرشور با همراهی مردم خواهیم داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала