خطیب زاده: مذاکرات برجام به بن بست نرسیده است

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب زاده: مذاکرات برجام به بن بست نرسیده است
خطیب زاده: مذاکرات برجام به بن بست نرسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص مذاکرات وین گفت: این گفتگوها به بن بست نرسیده و مذاکرات درباره برخی ظرایف فنی، سیاسی و اجرایی در حال انجام است.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به مذاکرات برجام در وین گفت: آنچه در وین در حال روی دادن است به هیچ بن‌بستی نرسیده و هیچ چیز غیرممکنی هم وجود ندارد. گفت‌وگوها درباره ظرایف فنی و حقوقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: دو سه موضوع اصلی باقی‌مانده که در حال گفت‌وگو است. خیلی زود است که بخواهیم درباره نتیجه گفت‌وگوها قضاوت کنیم. این دور آخر نخواهد بود و برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مقرون به صحت نیست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: نه گفت‌وگوها فرسایشی شده و نه وقت اضافه آوردیم. موضوعات باقی مانده تصمیماتی را به صورت سیاسی نیاز دارند و اگر تصمیمات در واشنگتن و پایتخت‌‌ها اتخاذ شود بازگشت به برجام صورت می‌گیرد.

خطیب زاده گفت: هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس ندادیم و توافق ما با آژانس برای حفظ تصاویر ضبط شده در دوربین‌ها برای روزی است که تصمیم بگیریم به آژانس تحویل بدهیم یا ندهیم. اگر گفت‌وگوها در وین به نتیجه برسد تصاویر را در اختیار آژانس قرار می‌دهیم و در غیر این صورت تصاویر در اختیار خودمان خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала