سیستان و بلوچستان و ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی

© Sputnik / Alexandr Kryazhevبیمارستان
بیمارستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
بیش از ۶۰ درصد واکسن تحویلی کرونا در سیستان و بلوچستان به گروه های هدف تزریق شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، محمد هاشمی شهری، رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اطلاع داد که سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار دهنده کرونا قرار دارد و عبور از این شرایط بدون همراهی مردم و رفع عادی انگاری‌ها برطرف نخواهد شد.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران خبر از محموله جدید چند میلیونی واکسن کرونا داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
رئیس سازمان غذا و داروی ایران خبر از محموله جدید چند میلیونی واکسن کرونا داد

وی در ادامه افزود: « به دلیل رعایت ۵۸ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان شاهد هستیم این استان جزو سه استان نخست کشور با کمترین درصد رعایت پروتکل هاست. در دوره‌های قبل ۷۰ درصد مبتلایان به کرونای در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اختصاص داشت که هم‌اینک به ۴۰ درصد رسیده بطوریکه در مناطق جنوبی استان شاهد افزایش مبتلایان هستیم.

برگزاری دور همی‌ها، تجمعات، استفاده از کولر گازی و اسپیلت در کنار گرمای هوا را از عوامل موثر در افزایش موارد ابتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان است. استقبال کم افراد بالای ۷۰ سال سیستان و بلوچستان از واکسیناسیون کرونا از معضلات این استان می باشد. با توجه به اینکه بیشترین درصد فوتی های کرونا در افراد بالای ۶۵ سال استان رخ می دهد.

در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ۱۰۰ درصد موارد ابتلا به کرونا انگلیسی اختصاص دارد که زنگ‌خطری برای‌ جهش های انواع دیگر این بیماری است. تاکنون ۸۴ هزار رو ۳۳۵ مورد تست کرونا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است. هم اینک‌ ۹۰ درصد کادر بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان علیه کرونا واکسینه شدند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала