دانشمندان از تأثیر دومینو که منجر به فاجعه می شود، گفتند

© Photo / Pixabayدانشمندان از تأثیر دومینو که منجر به فاجعه می شود، گفتند
دانشمندان از تأثیر دومینو که منجر به فاجعه می شود، گفتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.06.2021
اشتراک
دانشمندان گرم شدن دو درجه ای کره زمین را برای شروع یک فاجعه قریب الوقوع کافی می دانند.

به گزارش اسپوتنیک، طبق نتیجه گیری دانشمندان آلمانی و سوئدی که نتایج تحقیقات آنها در مجله Earth System Dynamics منتشر شده است، گرم شدن دو درجه آب و هوای زمین می تواند منجر به اثر دومینویی شود و زندگی تقریبا نیمی از ساکنان جهان را تغییر خواهد داد.

دمای زمین به بالاترین سطح در سه میلیون سال گذشته رسیده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2021
دمای زمین به بالاترین سطح در سه میلیون سال گذشته رسیده است

ریکاردا وینکلمن یکی از نویسندگان گفت: ما یک تحلیل ریسک ارائه می دهیم، نه یک پیش بینی، اما نتایج ما هنوز هم نگران کننده است.

نویسندگان این اثر با کمک رایانه سه میلیون سناریوی دگرگونی آب و هوا را در زمین بازآفرینی کردند، که از این تعداد حدود ۳۰ درصد منجر به ظهور اثر دومینو شد - تغییری غیرقابل برگشت در شرایط طبیعی.

خاطرنشان می شود که برای این منظور، گرم شدن متوسط ​​درجه حرارت کره زمین تا دو درجه نسبت به سطح قبل از صنعتی برای شروع این امر کافی خواهد بود.

نکات کلیدی در این فرآیند ذوب صفحات یخ در قطب جنوب و گرینلند خواهد بود؛ آنها جریان های گرم در اقیانوس اطلس را خنک می کنند، که باعث کاهش بارندگی در کمربند گرمسیری می شود و در نتیجه جنگل های آمازون به ساوانا تبدیل می شوند.

دانشمندان هشدار داده اند كه چنین تغییراتی، زندگی ۴۰ درصد از مردم جهان را در درجه اول در مناطق ساحلی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

برای جلوگیری از پیامدهای منفی، نویسندگان این تحقیق خواستار کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شدند. دانشمندان به طور منظم در مورد خطرات گرم شدن کره زمین هشدار می دهند.

برای جلوگیری از روند کار، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۹۰ کشور موافقت نامه آب و هوای پاریس را امضا کردند که هدف آن کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده مجدد از فناوری و انطباق با تغییرات آب و هوایی است.

همچنین انتظار می رود سهم منابع تجدید پذیر انرژی افزایش یابد؛ در روسیه اقداماتی در حال تدوین و اجرا برای کاهش انتشار دی اکسید کربن و محافظت از محیط زیست است.

بنابراین، در ماه نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به دولت دستور داد تا سال ۲۰۳۰ از میزان انتشار گازهای گلخانه ای تا ۷۰ درصد نسبت به سطح ۱۹۹۰ اطمینان حاصل کند و برای سال ۲۰۵۰ استراتژی توسعه کشور با انتشار گازهای گلخانه ای کم ایجاد کند.

در ماه فوریه، لایحه ای برای محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای به دومای دولتی روسیه ارائه شد که یکی از اهداف آن کاهش اثر کربن کالاهای تولید شده در این کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала