نتانیاهو: بنت همیشه هر چه گفته عکسش را انجام داده

© AFP 2023 / Gali Tibbonنتانیاهو: بنت همیشه هر چه گفته عکسش را انجام داده
نتانیاهو: بنت همیشه هر چه گفته عکسش را انجام داده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
نخست وزیر فعلی اسرائیل، اظهار داشت: من آنچه نفتالی بنت گفت را شنیدم. اکنون من نگران هستم زیرا بنت همیشه عکس آنچه را که می گوید انجام می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی اسرائیل، در مورد اظهارات جانشین خود نفتالی بنت در مورد ایران و توافق هسته ای، گفت: بنت همیشه عکس آنچه را که می گوید انجام می دهد.

نفتالی بنت: احیای برجام با ایران اشتباه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
نفتالی بنت: احیای برجام با ایران اشتباه است

پیش از این، نفتالی بنت نخست وزیر آینده اسرائیل، از سرگیری توافق هسته ای با ایران را یک اشتباه خوانده و گفته بود که اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد این کشور سلاح هسته ای بدست آورد.

نتانیاهو، که سخنرانی او از کانال رسمی تلویزیون کنست پخش شد، گفت: من آنچه نفتالی بنت گفت را شنیدم. اکنون من نگران هستم زیرا بنت همیشه عکس آنچه را که می گوید انجام می دهد.

جلسه ویژه کنست، که در آن دولت ائتلافی اسرائیل، ایجاد شده توسط مخالفان نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، سوگند یاد می کند در ساعت ۴ بعد از ظهر آغاز شد.

ائتلافی که یائر لاپید رهبر حزب مخالف یش آتید، پس از بیست و چهارمین انتخابات کنست موفق به تشکیل آن شد، "بلوک تغییرات" نامیده می شود و براساس آن برای پیروزی حداقل اکثریت پارلمانی باید رای ۶۱ نماینده در ۱۲۰ کرسی کنست را بدست آورند.

توافقنامه های ائتلاف با لاپید توسط رهبران هشت حزب كنست یش آتید، كاهول-لاوان، یامینا ، اوودا، خانه ما اسرائیل است، تیكوا كاداشا، مرتس و رعام امضا شد.

بر اساس مفاد توافق نامه های امضا شده ائتلاف، نفتالی بنت رهبر حزب یامینا اولین نخست وزیر اسرائیل، در چرخش خواهد بود و حدود دو سال دیگر یایر لپید رهبر یش آتید جایگزین وی خواهد شد.

پیش از این رئیس جمهور اسرائیل رووین ریولین به رهبر مخالف یش آتید لاپید پس از انتخابات کنست، حکم تشکیل یک دولت ائتلافی را داد.

در اوایل آوریل، رئیس جمهور اسرائیل با ابراز تردیدهای جدی در مورد اینکه یکی از نامزدها می تواند در شرایط فعلی تشکیل دولت دهد، به نتانیاهو نخست وزیر فعلی دستور تشکیل دولت جدید را براساس نتایج انتخابات داد. این قانون ۲۸ روز برای مذاکرات ائتلاف در نظر گرفته شد، مأموریت نتانیاهو در ۵ مه به پایان رسید و وی در ایجاد دولت ناکام ماند.

انتخابات بیست و چهارمین دوره کنست در ۲۳ مارس برگزار شد و چهارمین دوره انتخابات زودهنگام متوالی پس از دو سال بود که پارلمان قبلی به انحلال خود رای داد.

طبق نتایج انتخابات اسرائیل، رهبر حزب برنده باید ائتلافی از اکثریت را تشکیل دهد، که برای این کار نیاز به حمایت حداقل ۶۱ از ۱۲۰ نماینده دارد، اگر هیچ یک از احزاب نتوانند در مهلت تعیین شده توسط قانون دولت تشکیل دهند، بیست و چهارمین کنست نیز منحل می شود و می توان انتخابات جدید را برای پاییز تعیین کرد؛ عدم تشکیل یک دولت با ثبات منجر به چهار انتخابات پارلمانی متوالی در دو سال گذشته در اسرائیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала