اولیانوف: پیش‌نویس توافق هسته ای بعید است قبل از انتخابات ایران آماده شود

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف: پیش‌نویس توافق هسته ای بعید است قبل از انتخابات ایران آماده شود
اولیانوف: پیش‌نویس توافق هسته ای بعید است قبل از انتخابات ایران آماده شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین آماده شدن پیش‌نویس توافق نامه هسته‌ای، پیش از انتخابات ایران را بعید دانست.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف ، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین و رئیس هیئت روسی در رایزنی ها در روز یکشنبه گفت: شرکت کنندگان در گفتگوهای وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران بعید است بتوانند پیش‌نویس توافق نهایی را قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ایران که قرار است در 18 ژوئن برگزار شود، مرتب کنند ، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین ، اعلام شد.

اولیانوف در توئیتر خود در مورد سخنان رئیس هیئت نمایندگی ایران در مذاکرات، معاون وزیر امور خارجه، عباس عراقچی مبنی بر اینکه دور فعلی مذاکرات در وین بعید است آخرین مرحله باشد، نوشت: نمی توان منتظر تکمیل گفتگوهای وین در روزهای آینده بود. تقریباً مطمئناً تا روز انتخابات ریاست جمهوری در ایران (18 ژوئن – 28 خرداد) نخواهیم توانست پیش نویس سند نهایی را آماده کنیم. "

در 12 ژوئن، کمیسیون مشترک برجام ششمین دور مذاکرات برای برقراری مجدد توافق هسته ای ایران را در وین آغاز کرد. اولیانوف خاطرنشان کرد، همه شرکت کنندگان عزم خود را برای به نتیجه رساندن موفقیت آمیز پرونده تأیید کردند. به گفته عباس عراقچی، دور جدید مذاکرات بعید است که آخرین مرحله باشد و مذاکره‌کنندگان باید دست کم یک بار دیگر برای مشاوره به پایتخت های کشورهای خود بروند.

اولیانوف گفت در تاریخ 13 ژوئن، هیئت های روسیه و ایران رایزنی های جداگانه ای برای بحث در مورد مسائل برجسته و اقدامات بعدی انجام دادند. پیش از این قرار بود هیئت‌ها کار را در اواخر ماه مه و سپس در اوایل ماه ژوئن به پایان برسانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала