گروه هفت از مذاکرات احیای برجام استقبال نمود

© REUTERS / Jack Hill/Pool گروه هفت از مذاکرات احیای برجام استقبال نمود
گروه هفت از مذاکرات احیای برجام استقبال نمود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
اشتراک
کشورهای گروه هفت بر موضع خود در قبال برجام تاکید کرده و از گفتگوهای اعضای برجام در وین برای احیای این توافق استقبال کردند.

به گزارش اسپوتنیک، امروز در پایان نشست گروه 7 آمده است که رهبران کشورهای گروه هفت موضع خود در قبال مسئله هسته ای ایران و حمایت از توافق قبلی منعقد شده را مورد تاکید قرار دادند.

نفتالی بنت: احیای برجام با ایران اشتباه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.06.2021
نفتالی بنت: احیای برجام با ایران اشتباه است

در بیانیه پایانی نشست گروه هفت آمده است: "ما معتقدیم که ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد. ما از گفتگوهای اساسی بین شرکت کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) و ایالات متحده در مورد بازگشت ایالات متحده و ایران به اجرای مفاد برجام استقبال می کنیم. ما از ایران می‌خواهیم به شفاف سازی بازگشته و همکاری با سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را تضمین کند."
کشورهای گروه هفت در این بیانیه موضوعات مختلفی از جمله مسائل اقلیمی، مبارزه با بیماری کرونا و تلاش های بین المللی برای تسریع دسترسی کل جهان به واکسن کرونا را مورد تاکید قرار دادند.
گفتنی است که دور ششم مذاکرات احیای برجام بعد از ظهر شنبه (22 خرداد) در وین آغاز شد. عراقچی سرپرست تیم مذکره کننده ایران گفته است، که ایران به‌دنبال توافقی است که شاخص‌ها و اصول مدنظرش در آن رعایت شده باشد و در این مسیر نه عجله دارد و نه وقت را تلف می‌کند. وی همچنین گفته است که فکر نمی کند که در این دور از مذاکرات جمع بندی نهایی حاصل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала