سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گزارش مدیر کل آژانس مورد پذیرش ایران نیست

© Photo / IRNA / (cropped image)سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گزارش مدیر کل آژانس مورد پذیرش ایران نیست
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: گزارش مدیر کل آژانس مورد پذیرش ایران نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران را غیرحرفه‌ای و بدون توجه به همکاری اصولی ایران با آژانس دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خانه ملت، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران در واکنش به گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون این موضوع که «ایران باید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده شفاف سازی کند»، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع گزارش اخیر مدیر کل آژانس را دنبال می‌کند. ما این اقدام مدیر کل آژانس را غیرحرفه‌ای می‌دانیم.

درخواست تروئيكاى اروپايى از ايران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
درخواست تروئيكاى اروپايى از ايران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین همکاری را با بازرسی‌های آژانس بین‌‍‌المللی انرژی اتمی داشته و حتی به صورت داوطلبانه تعهدات و بازرسی‌هایی را پذیرفته و انجام داده است. در شرایطی که آمریکا و اروپایی‌های طرف برجام به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند.

وی افزود: بی‌تعهدی طرف‌های مقابل مشکلات فراوانی را برای ما رقم زده است و در چنین وضعیتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با نگاه غیرحرفه‌ای خود، شرایط را پیچیده‌تر کرده است. بر همین اساس گزارش اخیر مدیر کل آژانس مورد پذیرش جمهوری اسلامی ایران نیست.

عمویی با تاکید بر اقدام غیرحرفه‌ای و غیرسیاسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: آژانس باید در چارچوب‌ قانون همکاری مثبت و اصولی جمهوری اسلامی ایران را مورد نظر داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала