لاریجانی: عبارت "عدم پیش‌بینی حکمی در قانون انتخابات" بهانه است

© AP Photo / Vahid Salemiلاریجانی: عبارت "عدم پیش‌بینی حکمی در قانون انتخابات" بهانه است
لاریجانی: عبارت عدم پیش‌بینی حکمی در قانون انتخابات بهانه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان خواستار اعلام دلایل ردصلاحیت خود شد.

به گزارش اسپوتنیک، علی لاریجانی، نامزد ردصلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ایران در نامه‌ای خطاب به شورای نگهبان خواستار اعلام دلایل ردصلاحیت خود شد.

لاریجانی با انتشار متن این نامه و با هشتگ "جبران" در حساب توئیتری نوشت: از بنده‌ی خدا؛ علی لاریجانی به اعضای محترم شورای نگهبان.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: بند (11-2) سیاستهای کلی ابلاغی رهبری معظم در باب انتخابات، صراحت دارد که شورای نگهبان موظف به "پاسخگویی مکتوب در خصوص دلایل ابطال انتخابات و رد صلاحیت داوطلبان در صورت درخواست آنان" است. لذا ضوابط روشنی (فوق الذکر) در این امر وجود دارد و عبارت "عدم پیش‌بینی حکمی در قانون انتخابات" بهانه و آدرس غلط است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان ایران پیش از این در توئیتی نوشته بود: احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلائل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش بینی نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала