گزارش و تحلیل

اعتراف به تروریست بودن!

© Creative Commonsاعتراف به تروریست بودن !
اعتراف به تروریست بودن ! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.06.2021
اشتراک
سنگ بنای اصلی موساد توسط گروه های تروریستی بنا شده و تا به حال هم این رویکرد تروریستی هم در عملکرد موساد و هم در عملکرد دولت اسرائیل ادامه دارد.

اسپوتنیک - اگر به سابقه تاریخ تشکیل دولت اسراییل برگردیم مشاهده می کنیم که ابتدا گروه هایی مانند هاگانا – اتسل – لحی – ارگون – هارگون – اشترن و ... قبل از تشکیل این دولت فعالانه برای ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان فعال بودند.

بعد ها همین گروه ها با هم متحد شدند تا دولت را تشکیل دهند و سازمان ها و مجامع امنیتی و اطلاعاتی و نظامی اسراییل هم از میان همین گروه ها تشکیل شد.

در واقع ریشه تشکیلات موساد هم به تشکیلات هگانا یا هاگانا – ایرگون و لحی و... بر می گردد.

ادعاهای رئیس سابق موساد درخصوص عملیات اطلاعاتی در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
ادعاهای رئیس سابق موساد درخصوص عملیات اطلاعاتی در ایران

تشکیلاتی که کارهایش حتی توسط برخی یهودیان اروپا و آمریکا در زمان فعالیت اش به عنوان اعمال تروریستی قلمداد می شد.

در سال 1348 در پی عملیات تروریستی دیر یاسین حتی روزنامه نیویورک تایمز هم نامه ای را به امضای شخصیت های سرشناس یهودی از جمله البرت انشتاین منتشر کرد که در آن اعمال این گروه ها مخصوصا گروه هارگون را تروریستی قلمداد کردند.

یعنی میتوان گفت سنگ بنای اصلی موساد توسط گروه های تروریستی بنا شده و تا به حال هم این رویکرد تروریستی هم در عملکرد موساد و هم در عملکرد دولت اسرائیل ادامه دارد.

در حالی که برخی مدعی می باشند که اسرائیل یک کشور دمکراتیک است و چیزی به نام اعدام در آن وجود ندارد اما هر کس پیگیر اخبار و مطالب مربوط به اسرائیل می باشد به خوبی می داند که شاید در کشورهای دیگر اعدام پس از محاکمه وجود داشته باشد اما در اسرائیل اعدام بدون محاکمه وجود دارد، یعنی مجامع امنیتی و نظامی اسرائیل به بهانه های مختلف مخالفان را ترور می کنند و هیچ کس صدایش در نمی آید.

حتی در بسیاری از موارد افرادی را از زندان آزاد می کنند و بعد خارج زندان ترور می کنند، مانند شهید شیخ احمد یاسین.

این کار چه فرقی با اعدام می کند؟

البته نکته اصلی ماجرا در این نیست.

دستور نتانیاهو به رئیس موساد: از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.06.2021
دستور نتانیاهو به رئیس موساد: از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کن

همه می دانند بسیاری از سازمان های اطلاعاتی جهان دست به کارهایی که می توان عنوان تروریستی به آن اطلاق نمود می زنند، اما اینکه رئیس سابق این سازمان بیاید و به صورت علنی در یک برنامه تلوزیونی به کارهای تروریستی این سازمان اعتراف کند بحث فرق می کند.

در واقع این کار آقای یوسی کوهن به مثابه اعتراف به تروریست بودن سازمان مطبوع وی به حساب می آید و همچنین این اعترافات وی به مثابه آن است که اسرائیل یک دولت تروریستی است که از ایجاد ارعاب و وحشت در میان رقبای خود در منطقه بهره می برد.

کافی است شما به ترجمه کلمه تروریسم نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید هر کاری که موجبات ایجاد رعب و وحشت برای افراد بی گناه به حساب می آید تروریسم به شمار می آید.

اینکه موساد اسرائیل دانشمندان ایرانی را تهدید کند که آنها در معرض ترور قرار دارند خود یعنی تروریسم دولتی.

البته قبل از آقای یوسی کوهن آقای دونالد ترامپ و مایک پمپئو و جراد کوشنر که حامی سر سخت اسرائیل در آمریکا به حساب می آیند هم  رسما اعتراف کردند که اعمال تروریسم دولتی (ترور شهید سلیمانی) شریک بودند و با افتخار خود به انجام این عمل تروریستی خود به خود هم به مجرمیت خود اعتراف کردند وهم به تروریست بودن خود.

ادعای رئیس جدید موساد درباره اهداف نظامی برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.06.2021
ادعای رئیس جدید موساد درباره اهداف نظامی برنامه هسته‌ای ایران

به هر صورت این سخنان آقای کوهن که اعتراف به تروریست بودن سازمان اطلاعات اسرائیل به حساب می آید از سوی دیگر این حق را به ایران می دهد که در مجامع بین المللی جریان کارهای تروریستی اسرائیل را به راحتی دنبال کند و بتواند بر علیه آقای کوهن و رئیس او یعنی نتانیاهو حکم جلب به عنوان تروریست و محاکمه در یک دادگاه عادله تامین کند.

همچنین این صحبت های آقای کوهن این حق را به مجامع امنیتی و اطلاعاتی ایران می دهد که طبق قوانین و مقررات بین المللی اقدام به مثل انجام دهند و می توان گفت از این پس جان همه دانشمندان اسرائیلی هم در خطر خواهد بود.

البته بسیاری باور دارند این کار آقای کوهن بیشتر برای آن می باشد تا بلکه در لحظه های آخر بتواند آقای نتانیاهو را از قعر چاه بیرون بکشد.

شاید هم برای این باشد تا ایران را تشویق کند دست به واکنش بزند و تعدادی از دانشمندان اسرائیلی را بکشد تا بگویند دولت جدید اسرائیل توانایی حفاظت از دانشمندان را ندارد و یا اینکه رئیس جدید موساد را به نا کارآمدی متهم کند.

به هر حال آیا آقای کوهن قبل از صحبت کردن با کسی مشورت نکرده؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала