بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره رفع تحریم ۵ مقام و شرکت ایرانی

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره رفع تحریم ۵ مقام و شرکت ایرانی
بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره رفع تحریم ۵ مقام و شرکت ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.06.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای، پیرامون رفع تحریم ها علیه ۳ مقام سابق و ۲ شرکت ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، وزارت امور خارجه آمریکا درباره رفع تحریم‌ها علیه سه مقام سابق و دو شرکت ایرانی توضیحاتی را ارائه کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: رفع تحریم‌های مقامات سابق پایبندی به کاهش تحریم‌ها علیه تهران است و در نتیجه تغییر در وضعیت یا رفتار طرف‌های مورد تحریم صورت گرفت.

خزانه دارایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
برقراری تحریم های جدید و لغو تحریم در مورد چند مقام و نهاد ایرانی

گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وابسته به این نهاد شبکه‌ای را که ادعا می‌شود به تأمین مالی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای انصارالله یمن کمک می‌کردند، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این شبکه ده‌ها میلیون دلار از محل فروش کالاهایی همچون نفت ایران درآمد دارد که بخش اعظم آن از طریق شبکه‌ای پیچیده از واسطه‌ها و صرافی‌ها در چندین کشور به دست حوثی ها (انصارالله) در یمن می‌رسد».

افراد و نهادهای تحت تحریم، شامل اتباع یمن و سوریه (هر کدام دو نفر) و همچنین اتباع امارات، سومالی و هند (هر کدام یک نفر) در کنار چهار شرکت مستقر در شهرهای دبی، استانبول و صنعاء و یک کشتی می‌شوند.

خزانه‌داری آمریکا در بخشی دیگر از بیانیه روز پنجشنبه مدعی شد که «از زمان آغاز جنگ در یمن نیروهای انصارالله به کمک‌های نیروی قدس سپاه متکی بوده‌اند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این اعلام کرد که اسامی ۳ مقام سابق دولت ایران را از فهرست تحریم‌ها خارج کرده است. این افراد عبارتند از: «احمد قلعه‌بانی» مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، «فرزاد بازرگان» از مدیران سابق شرکت «هنگ‌کنگ اینترترید» از شعبه‌های شرکت بازرگانی نفت ایران و «محمد معینی» از مدیران سابق شرکت بازرگانی نفت ایران.

یک مقام آمریکایی خارج کردن نام این فرد از فهرست تحریم‌ها را یک روال مرسوم در وزارت خزانه‌داری دانسته و تأکید کرده که این موضوع ارتباطی با مذاکرات جاری در وین ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала