محصولات فرآوری شده شتر‌ در اولین فروشگاه ایران

© Sputnik / Arina Topolevaشتر ایرانی
شتر ایرانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
کارشناس: ایران اولین کشوری است که در زمینه تجاری کردن کلیه فرآورده‌های شتر اقدام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مقداد همتی مدیر عامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس در حاشیه افتتاح اولین فروشگاه محصولات فرآوری شده شتر‌ اظهار داشت که ایران اولین کشوری است که در زمینه تجاری کردن کلیه فرآورده‌های شتر اقدام کرده است. در دیگر کشورها همچون امارات تنها روی شیر شتر و یا گوشت آن فعالیت صورت گرفته است.

وی افزود: «هدف اصلی از این کار، اقتصادی کردن پرورش شتر در کشور است تا دامداران تمایل پیدا کرده و در این زمینه فعالیت کنند. به همین منظور تمام محصولات شتر شامل پوست، شیر و گوشت با ارزش افزوده بالا تولید و به فروش می رسد تا تولید و پرورش شتر برای دامداران اقتصادی باشد.

شکلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2021
چرا شکلات محبوبیت خود را از دست داده است؟

هدف ما تصدی‌گری نیست بنابراین از کسانی که بتوانند در مواد اولیه و تامین مالی، ارزش افزوده برای محصولات شتر ایجاد کنند حمایت می کنیم. کنسرو گوشت شتر و دوغ شتر، شیرخشک و محصولات چرمی از پوست شتر و همچنین روغن کوهان شتر و انواع کرمهای پوستی از دیگر محصولات مورد حمایت شرکت گسترش توسعه گری پردیس است.

این شرکت برنامه هایی برای گسترش و تاسیس غرفه‌ و فروشگاه زنجیره ای در داخل و خارج از کشور اجرایی می کند. بعد از تهران، شعبه بابلسر و بیرجند نیز افتتاح خواهند شد. کوهان شتر هم به صورت سنتی استفاده می‌شد و آن را آب می کردند اما برای دردهای مفصلی با فناوری خاصی که توسط پزشکان انجام شد توانستیم پماد ضد درد بسازیم و از ترکیب کوهان و شیر شتر انواع کرم دست و صورت تولید کردیم.

برای اولین بار در ایران از فراورده های شیر شتر شکلاتی تهیه شده و همچنین در صنعت نسکافه و هات چاکلت از شیر آن استفاده کردیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала