منتفی شدن افزایش حقوق سربازان +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Maxime Popovسربازان روسی
سربازان روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر منتفی شدن افزایش حقوق سربازان ایرانی، مورد توجه کاربران صفحات اجتماعی بویژه سربازان آماده به خدمت ایرانی قرار گرفته است.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от تجارت نیوز (@tejaratnews)

در این اخبار آمده است قرار بود در سال ۱۴۰۰ حقوق سربازان تا ۴ برابر افزایش یابد اما نه تنها افزایش حقوقی صورت نگرفته است بلکه سه ماه است که آنها حقوقی دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که سربازان زیادی دور از شهر و منطقه سکونت خود در نقاط صفر مرزی خدمت می کنند فارغ از آنکه بتوانند درس بخوانند و یا کار کنند. آنها باید این دوره ۲ ساله خدمت سربازی خود را با کمترین حقوق سپری کنند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от خبر فوری 🔖 اخبار (@khabare__fouri)

اواخر فروردین ماه سال جاری بود که ستاد نیروهای کل مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حقوق سربازان افزایش می‌یاید. بر اساس گفته محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس «بر اساس قانون باید ۶۰ تا ۹۰ درصد حقوق یک پایور به یک سرباز پرداخت شود. به دنبال اجرای این قانون از فروردین سال ۱۴۰۰ حداقل حقوقی که به یک سرباز دارای مدرک دیپلم در مناطق عادی پرداخت می‌شود مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که تقریبا ۴ برابر مبلغی است که در گذشته به آنها پرداخت می‌شد و برای سربازان متاهلی هم که در منطقه عملیاتی با مدرک تحصیلی بالاتر حضور دارند تا ۴ میلیون تومان حقوق پرداخت می‌شود.»

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от برنامه زنده تلویزیونی عیار (@ayaartv)

اما بر اساس پیگیری‌های انجام شده به نقل از خبرگزاری «تجارت نیوز» حقوق برخی از سربازان نه تنها افزایشی نداشته بلکه حقوق اردیبهشت ماه به آنها نیز پرداخت نشده است. تعدادی از کاربران با سربازان که دور از خانه و کاشانه خود خدمت می‌کنند ابراز همدردی می‌کنند و تعدادی دیگر برای حل شدن این مشکل از مقامات دولتی خواستند که به مشکل سربازان رسیدگی کنند.

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от صبح فلاورجان (@sobhe_falavarjan)

جمعی از پدرها و مادرها که فرزندانشان را به خدمت سربازی فرستاده بودند درخواست رسیدگی به مشکل فرزندانشان برای رفت و آمد آنها به محل خدمت‌شان را دارند. همچنین کاربرانی که خود سرباز بودند از وضع نابسامان مالی خود ابراز نگرانی کردند و خواستار حل این مشکل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала