زاکانی: گرفتار یک شبکه فساد عمیق هستیم

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر علیرضا زاکانی کاندید انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران
دکتر علیرضا زاکانی کاندید انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
در ایران منابع فراوانی وجود دارد اما عده‌ای از رسیدن امکانات رفاهی و مالی به اقشار جامعه جلوگیری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: «در کشور ما منابع فراوانی وجود دارد اما عده‌ای از رسیدن امکانات رفاهی و مالی به اقشار جامعه جلوگیری می‌کنند.

وی در ادامه افزود:« تلاش‌های بسیاری برای از بین بردن راه‌های قاچاق در کشور انجام شده اما این معضل در دوره‌ای از سوی برخی مسئولین حمایت شد و می‌توان گفت 95 درصد از قاچاق به کشور از مبادی رسمی انجام می‌شود.

مقابله نیروی دریایی سپاه با قاچاق سوخت در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2021
مقابله نیروی دریایی سپاه با قاچاق سوخت در خلیج فارس

کشور ما دارای منابع فراوانی است اما غارتگرانی نیز وجود دارند که تحت حمایت برخی مسئولین فعالیت دارند. ما در کشور گرفتار یک شبکه فساد عمیق هستیم که در صورت برخورد و مقابله با آن چندین بار تهدید نیز شدیم.

در کشور ما بیش از 5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار داریم که تنها 177 هزار نفر از آن‌ها تخت پوشش بیمه قرار دارند و این عدد ننگی برای سیستم مدیریتی و اجرایی کشور است.

در حوزه کار و تلاش توانمندی‌های عظیمی در کشور وجود دارد اما فاسدان جلوی احقاق آن را می‌گیرند و تمایل به خام فروشی دارند و این در حالی است که تنها در بخش پلیمری کشور با وجود ظرفیت‌های موجود امکان ایجاد 2 میلیون و 800 هزار شغل وجود دارد.

ما مشکل پول و کار نداریم اما مشکل تورم داریم زیرا که سیاست دولت این بود که در مواجه با گرانی و افزایش قیمت دلار با افزایش قیمت، فرصت را برای استفاده از سود مهیا کرد و به‌نوعی می‌توان گفت دولت دست در جیب مردم کرد که به عقیده من قلم پای آن دولت باید شکسته شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала