آمریکا از ونزوئلا و کوبا خواست تا اجازه ورود کشتی‌های ایرانی را ندهند

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / آمریکا از ونزوئلا و کوبا خواست تا اجازه ورود کشتی‌های ایرانی حامل سلاح را ندهند
آمریکا از ونزوئلا و کوبا خواست تا اجازه ورود کشتی‌های ایرانی حامل سلاح را ندهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
ایالات متحده از ونزوئلا و کوبا می خواهد که اجازه ورود کشتی های ایرانی حامل سلاح را ندهند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع می نویسد، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به طور خصوصی از دولت های ونزوئلا و کوبا خواسته است که اجازه ورود دو کشتی ایرانی که احتمالاً ممکن است اسلحه برای کاراکاس حمل کنند، ندهند.

گفته می شود کاخ سفید از طریق کانال های دیپلماتیک به کاراکاس و هاوانا فشار می آورد تا از پهلو گرفتن کشتی‌ها در بنادر خود جلوگیری کند. مقامات دولت رئیس جمهور آمریکا همچنین در حال برقراری ارتباط فعالانه با دولت های کشورهای دیگر منطقه هستند تا اجازه ندهند این کشتی ها به آنها برسند.

به گفته این روزنامه، از روز چهارشنبه کشتی ها بیشترین مسیر را از ایران به ونزوئلا طی کرده اند. به گفته منابع روزنامه، جامعه اطلاعاتی آمریكا شواهدی در دست دارد كه یكی از آنها، مكران، حامل قایق های تهاجمی سریع است كه احتمالاً به ونزوئلا فروخته خواهد شد.

روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع آمریکایی در تاریخ 29 مه گزارش داد که سرویس های اطلاعاتی آمریکا دو کشتی جنگی ایرانی را که به سمت قاره آمریکا می‌رفتند کشف کردند. طبق فرض سرویس های اطلاعاتی آمریکا، کشتی ها به سمت ونزوئلا در حرکت بودند.

علی ربیعی، نماینده رسمی دولت ایران، در توضیح این پیام گفت که روابط تهران و کاراکاس علیه کشورهای ثالث نیست. وی افزود: "کشتی های جنگی ایران همیشه وظایف خود را در مبارزه با دزدان دریایی، قاچاق کالا و همچنین در حفاظت از محیط زیست در منطقه خلیج فارس با موفقیت انجام داده اند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала