آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار سیریک با مشارکت روسیه

© Sputnik / R. Mangasaryan /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق سیریک با مشارکت روسیه
آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق سیریک با مشارکت روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه بخار سیریک در استان هرمزگان با مشارکت روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، پیش از صدور فرمان آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه برق سیریک در شهرستان میناب استان هرمزگان، با قدردانی از تلاش‌های وزارت نیرو و همه دست‌اندرکاران حوزه آب و برق اعم از بخش دولتی و خصوصی برای به ثمر رسیدن پروژه‌های ملی در این بخش مهم در توسعه کشور، گفت: پروژه مهم نیروگاه برق سیریک بخاطر ارتباطات دوستانه و نزدیک بین ایران و کشور همسایه شمالی، فدراسیون روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است.

​پیش از این در روز چهارشنبه، رضا اردكانیان، وزیر انرژی جمهوری اسلامی ایران، آغاز كار در این تاسیسات را اعلام كرد و خاطرنشان كرد كه ظرفیت این نیروگاه حرارتی 1400 مگاوات خواهد بود.

بهنام خائفی نژاد، مجری طرح‌های نیروگاه سیریک در 31 اکتبر سال 2020 گفت: طرف ایرانی با یک پیمانکار جدید روس در مورد ساخت نیروگاه در هرمزگان به توافق رسیده است. به گفته وی، اجرای این پروژه با جذب وام دولتی روسیه به زودی آغاز می شود. خائفی نژاد افزود که میزان وام مورد نیاز این پروژه 1.4 میلیارد یورو است.

افتتاح سایت احداث نیروگاه سیریک در فوریه 2017 با حضور الکساندر نوواک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد. توافق در مورد اجرای این پروژه توسط ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران، پس از مذاکرات نوامبر 2015 در تهران حاصل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала