برنامه‌های دانشگاه تهران برای جذب محققان مقیم خارج

© Photo / IRNAدانشگاه تهران
دانشگاه تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
مشاور عالی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در امور بین‌الملل از آمادگی این پارک برای جذب محققان و نخبگان ایرانی مقیم خارج خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مهندس خدیجه امیریان امروز در اولین رویداد مجازی برنامه متخصصان خارج از کشور با بیان اینکه این رویداد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یکی از ۱۲۴ پایگاه‌ برنامه همکاری با محققان و نخبگان ایرانی خارج از کشور است.

راه اندازی نمایندگی مجازی دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه در دانشگاه تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
راه اندازی نمایندگی مجازی دانشگاه سنت‌پترزبورگ روسیه در دانشگاه تهران

وی هدف از برگزاری این رویداد را شبکه سازی میان محققان و نخبگان ایرانی مقیم خارج عنوان کرد و یادآور شد: جذب سرمایه برای ایده‌های برتر محققان مقیم خارج و آشنایی آنها با توانمندی‌های پایگاه‌های همکاری با محققان خارج از کشور از دیگر اهداف برگزاری این رویداد به شمار می‌رود.

امیریان ارائه پیشنهادات و چالش‌های پیش روی این محققان را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد نام برد و ادامه داد: این پیشنهادات ما را در ارتقای این برنامه یاری خواهد کرد.

مشاور عالی رییس پارک فناوری دانشگاه تهران با اشاره به فعالیت ۱۹ ساله این پارک در توسعه علوم مختلف، خاطر نشان کرد: این پارک به برنامه همکاری با محققان خارج از کشور پیوسته است و هر کدام از این محققان و نخبگانی که بخواهند با شرکت‌ها و هسته های فناور و شتابدهنده‌ها همکاری کنند، علاقه مند به جذب آنها هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала