پوتین احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را رد نکرد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را رد نکرد
پوتین احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را رد نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه دیدگاه خود پیرامون احتمال پیوستن اوکراین به ناتو را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین درباره احتمال پیوستن اوکراین به ناتو: ما نمی دانیم چگونه گفتگوی کی‌یف و واشنگتن پیش خواهد رفت.

وی گفت: "در مورد پیوستن اوکراین به ناتو: بله، من نظرات را در این باره می دانم و می بینم، واکنش رسانه های ما و سیاستمداران‌مان را می بینم. همه به (رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر) زلنسکی می خندند، آنها می گویند، همه این‌ها حرف است، من نظر دیگری دارم. من پیش از این هم گفتم كه چگونه گسترش ناتو اتفاق افتاد و قبلاً هم گفتم كه هیچ كسی از ما دراین باره پرسشی نکرده است."

حمایت آمریکا از پیوستن اوکراین به ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2021
حمایت آمریکا از پیوستن اوکراین به ناتو

پوتین گفت: هیچ تضمینی برای نپیوستن اوکراین به ناتو وجود ندارد.

رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: "و من فکر می کنم که این یکی از گزینه‌هاست. ما نمی دانیم که چگونه گفتگوها پیش خواهند رفت. اکنون شرکای آمریکایی می گویند چیزی به آنها قول داده نشده است. از کجا این را می دانیم؟ یا شاید فقط به آنها گفتند: شما می دانید چه، شما کمی زود وارد این داستان شدید، صحبت در مورد آن خیلی زود است، زیرا اکنون جلسه اجلاس سران دو رئیس جمهور برنامه ریزی شده است که شما برای آن مزاحمت ایجاد می‌کنید، فضای اجلاس را خراب می‌کنید. چند روز نمی‌توانستید صبر کنید؟

یا چیزی دیگر. در واقع، می توان تصور کرد که برنامه های اوکراین برای پیوستن به ناتو در حال بحث است، در هر صورت، هیچ کس نمی گوید، اینطور نیست."

وی گفت كه در گفتگوهای قبلی خود با رهبران سابق آمریكا، بیش از یک بار شنیده بود كه ناتو یک سازمان باز است. رئیس جمهور گفت: " این مطلب اول است است. و مطلب دوم: هر ملتی، هر کشوری حق دارد نحوه تأمین امنیت خود را تشخیص دهد. این به من بیش از یک بار گفته شده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала