خودداری اروپایی‌ ها از دیدار رسمی با محمد بن سلمان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خودداری اروپایی‌ ها از دیدار رسمی با محمد بن سلمان
خودداری اروپایی‌ ها از دیدار رسمی با محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
منبع دیپلماتیک غربی افشا کرد، که به خاطر دستور قتل خاشقجی توسط محمد بن سلمان، سران کشورهای اروپایی از دیدار رسمی با وی خودداری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سعودی لیکس، یک منبع دیپلماتیک غربی افشا کرد، که سران کشورهای اروپایی علی رغم تلاش‌ های بی وقفه برای بهبود چهره عربستان، از دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی سر باز می زنند.

دلیل عربستان برای بهبود روابط با ایران شکست‌ های منطقه‌ ای است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
دلیل عربستان برای بهبود روابط با ایران شکست‌ های منطقه‌ ای است

این منبع تاکید کرد که سفارتخانه‌ های سعودی در انگلیس، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی هفته‌ های پیش به دنبال ترتیب دیدار رسمی بن سلمان از این کشورها بوده‌ اند؛ اما کشورهای اروپایی به شدت از پذیرفتن محمد بن سلمان در زمان کنونی یا در آینده نزدیک خودداری کردند.

بر اساس گزارش این منبع، پاسخ‌ های این کشورها به اتفاق آرا این بود که بن سلمان می‌ تواند دیدارهای غیررسمی بدون استقبال رسمی، داشته باشد.

وی افزود: مقامات کشورهای اروپایی از ترس انتقادات داخلی و بین‌ المللی نمی‌ خواهند به هر شکل رسمی با بن سلمان دیدار داشته باشند.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد: ولیعهد سعودی دستور ترور جمال خاشقجی را صادر کرده بود.

بدین ترتیب گزارش سیا اولین گزارش رسمی در این زمینه بود که موجب انزوای بین‌ المللی ولیعهد سعودی دست کم تا مدتی نسبتا طولانی شده است.

محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ پس از کودتای علیه "محمد بن نایف" ولیعهد سابق سعودی در یک انزوای بین المللی قرار گرفته است.

عربستان همچنین شاهد انتقادات بین‌ المللی و حقوق بشری است که از زمان روی کار آمدن بن سلمان و اجرای مجموعه‌ ای از جنایات بازداشت‌ ها و پرونده‌ های فساد مالی در داخل و خارج عربستان، تشدید شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала