اشکنازی: کشورهای عربی دیگری میل به برقراری روابط با اسرائیل دارند

© © Russian Foreign Ministry Press Service via APگابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل
گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد، که کشورهای عربی دیگری نیز در حال بررسی عادی سازی روابط خود با تل‌ آویو هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، روز سه شنبه، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه اسرائیل اظهار داشت: در سایه توافق نامه‌ های عادی سازی امضا شده با امارات، بحرین و مراکش برخی از کشورهای عربی دیگر نیز در حال بررسی بهبود روابط خود با اسرائیل هستند.

دولت جدید در اسرائیل یکشنبه سوگند یاد می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
دولت جدید در اسرائیل یکشنبه سوگند یاد می کند

طبق گزارش رسانه‌ های اسرائیل، اشکنازی در مصاحبه با خبرنگاران فاش کرد که روزانه با هفت وزیر خارجه کشورهای عربی از طریق برنامه "واتس آپ" ارتباط برقرار می‌کند.

اشکنازی توضیح داد، که با وزیران خارجه هفت‌کشور عربی از جمله کسانی که روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارند دائما در تماس است و به طور روزانه با برخی از آنها از طریق واتس اپ ارتباط برقرار می‌کند.

وی گفت که به آینده خوش بین است زیرا حتی بعد از جنگ غزه نیز روابط با کشورهای عربی به سطح خوبی رسیده است.

اشکنازی افزود: امیدوارم که یائیر لاپید وزیر خارجه بعدی اسرائیل، همچنان این روند را به جلو سوق دهد؛ زیرا پیشرفت تاکنون در یک مسیر بسیار سریع انجام شده است. ظرفیت‌ های زیادی وجود دارد و اگر ما به همین ترتیب ادامه دهیم، غیرقابل برگشت خواهد بود.

وی اظهار داشت که آمریکایی‌ ها گفته‌ اند می‌ خواهند قراردادهای عادی سازی بیشتر را ترویج کنند و تأکید کردند که با استفاده از اصطلاح "توافق نامه‌ های ابراهیم" مشکلی ندارند.

اخیرا منابع آگاه آمریکایی اعلام کردند که وزارت خارجه این کشور از به کارگیری اصطلاح "توافق‌ های ابراهیم" در اشاره به توافق‌ های عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل اجتناب می‌ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала