چرا سفیر ایران با دبیرکل اوپک دیدار کرد؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اوپک
اوپک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
سازمان اوپک تصمیم دارد که به طرح خود برای افزایش تدریجی ارائه نفت در بازارهای جهانی ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان اوپک تصمیم دارد که به طرح خود برای افزایش تدریجی ارائه نفت در بازارهای جهانی ادامه دهد. این سازمان در ماه آوریل پیش بینی کرد که با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در هند، تقاضا برای نفت خام در جهان افزایش دهد، به همین دلیل اوپک تصمیم گرفت تا بین ماه‌های مه تا جولای روزانه ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام به بازار ارائه دهد.

 عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
آیا عربستان از گروه تولید کنندگان نفت خارج می‌شود؟

کاظم غریب آبادی در توئیتی افزود که در دیدار انجام شده، دو طرف درباره آخرین تحولات پیرامون بازار جهانی نفت و اوپک بحث و تبادل نظر کردند.

دبیر کل اوپک هفته پیش با توجه به روند مثبت مذاکرات وین اعلام کرد که نفت ایران به صورت منظم و شفاف وارد بازارهای جهانی خواهد شد. وی با ایراد سخنانی در جلسه کمیته مشترک فنی اوپک عنوان کرد که ورود نفت ایران به بازار مشکلی ایجاد نخواهد کرد و ما انتظار داریم نفت این کشور به صورت منظم و شفاف وارد بازارهای جهانی شود.

از زمان این تصمیم، قیمت نفت خام در سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد رشد به ۷۰ دلار در هر بشکه نزدیک شده است. اما پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران و احتمال لغو تحریم‌های تهران، باعث کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی شد.

دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده‌اند تا این توافق را که آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد احیا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала