آمريکا: پیشرفت در بازگشت متقابل ایران برای انطباق با برجام دیده می شود

© REUTERS / EU Delegation in Vienna آمريکا: پیشرفت در بازگشت متقابل ایران برای انطباق با برجام دیده می شود

آمريکا: پیشرفت در بازگشت متقابل ایران برای انطباق با برجام دیده می شود 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
اشتراک
ایالات متحده پیشرفت مذاکرات دیپلماتیک در وین را با هدف بازگشت متقابل واشنگتن و تهران برای پیوستن به برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران را می بیند.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائم آمریکا در مقر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو اعلام نمود که برای دستیابی به بازگشت طرفین به برجام، باید اعتماد بین طرفین برقرار شود.

احتمال اتمام مذاکرات برجام تا پیش از انتخابات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
احتمال اتمام مذاکرات برجام تا پیش از انتخابات

روز سه شنبه لوئیس ال. بونو، کاردار مأموریت دائمی ایالات متحده در سازمان های بین المللی در وین، طی سخنرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس انرژی هسته ای) اعلام نمود که "ایالات متحده، با هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام، یک دستاورد اصلی در دیپلماسی چندجانبه و یک ابزار حیاتی را می بیند. پیشرفت در مورد توافق برنامه هسته ای ایران دیده می شود، اما هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. برای دستیابی به این هدف، باید اعتماد در واشنگتن  تهران و در مواردی دیگر دوباره احیا شود."

در سال ۲۰۱۵، انگلستان، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران، برنامه اقدام جامع مشترک را امضا کردند. این توافق شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران به عنوان ضامن عدم رسیدن به تسلیحات هسته ای توسط تهران بود.
در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، تصمیم گرفت به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شده و تحریم های سختی علیه تهران را بازگرداند.
در پاسخ، ایران با کنار گذاشتن محدودیت های تحقیقات هسته ای، سانتریفیوژها و سطح غنی سازی اورانیوم، کاهش تدریجی تعهدات خود در این توافق نامه را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала