رهبر بوکوحرام به دلیل وحشیگری بیش از حد به دستور رهبر داعش کشته شد

© AP Photo / Fileرهبر بوکوحرام به دلیل وحشیگری بیش از حد به دستور رهبر داعش کشته شد
رهبر بوکوحرام به دلیل وحشیگری بیش از حد به دستور رهبر داعش کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
بیش از یک دهه است که آژانس های اطلاعاتی نیجریه و بین المللی قصد داشتند تا او را دستگیر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه گاردین در 7 ژوئن 2021 اعلام کرد: ستیزه جویان "ولایت غرب آفریقا" که یک گروهک منطقه ای داعش هستند، توانستند در دومین تلاش خود ابوبکر شکائو، رهبر بوکو حرام را بکشند.

البته کشتن به دست گروه وابسته به داعش انجام نشد بلکه او را مجبور كردند كه اقداماتی انجام دهد تا زنده تسلیم نشود: گفته می شود شکائو وقتی فهمید برای سومین بار از محاصره خارج نخواهد شد، كمربند انتحاری خود را منفجر كرد.

شایعاتی مبنی بر اینکه وی ممکن است در یک تیراندازی زخمی یا حتی کشته شود از اواخر ماه مه 2021 منتشر شده است.

در ابتدای ماه، شبه نظامیان از ولایت غرب داعش در آفریقای غربی شروع به تخریب آخرین پایگاه اسلام گرایان رقیب، بوکوحرام در جنگل سامبیس در شمال شرقی نیجریه کردند. دو هفته پس از انتشار اولین خبر در مورد احتمال مرگ ابوبكار شكائو، سایت خبری نیجریه ای HumAngle با انتشار متن پیام ابومصعب البرناوی، رهبر ولایت غرب آفریقا، به طرفدارانش این اطلاعات را تأیید كرد.

وی گفت: "این شخص مرتکب اقدامات تروریستی غیرقابل تصوری شده است. چند نفر را کشت؟ چند نفر مرعوب شدند؟ فعلاً متعال او را زنده نگه داشت. اما سپس خداوند سربازانی را فرستاد كه از رهبر مومنان دستور می گرفتند."

در مارس 2015، ابوبکر شکائو سوگند وفاداری به رهبر وقت داعش خورد، پس از آن بوکو حرام که قبلاً یک گروه اسلام گرای مستقل بود، رسماً به بخشی از خلافت جهانی تروریست ها تبدیل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала