بایدن در نشست ناتو درباره ایران با اردوغان گفتگو می کند

© AP Photo / Sedat Sunaبایدن در نشست ناتو درباره ایران با اردوغان گفتگو می کند
بایدن در نشست ناتو درباره ایران با اردوغان گفتگو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
بایدن در حاشیه نشست ناتو با اردوغان دیدار و در مورد ایران، افغانستان، قره باغ گفتگو خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رهبر ایالات متحده، در جلسه توجیهی روز دوشنبه گفت: در حاشیه نشست ناتو جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان درباره مدیترانه، سوریه، ایران، افغانستان، قره باغ، گفتگو خواهد کرد.

بایدن دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین را لغو کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
بایدن دیدار خود با رئیس جمهور اوکراین را لغو کرد

سالیوان گفت: در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل، روسای جمهور آمریکا و ترکیه یک نشست دو جانبه خواهند داشت و یک برنامه گسترده دارند - مشکلات منطقه، مسئله مدیترانه شرقی، سوریه، ایران، قره باغ و البته نقشی که ترکیه در مذاکرات و دیپلماسی در مورد افغانستان و چگونگی حل اختلافات مهم بین ما، به ویژه در مورد حقوق بشر و سایر کشورها، بازی خواهد کرد.

بایدن این هفته اولین سفر خود را به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، به خارج از کشور آغاز خواهد کرد. وی به انگلیس سفر می کند و در آنجا در ۱۰ ژوئن با نخست وزیر این کشور گفتگو می کند و سپس در اجلاس گروه ۷ شرکت می کند. سپس او به بروکسل می رود، تا در اجلاس ناتو و نشست ایالات متحده و اتحادیه اروپا در ۱۴ ژوئن برگزار می شود. سپس بایدن از ژنو دیدار می کند، تا مذاکرات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۱۶ ژوئن که برنامه ریزی شده را پیش ببرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала