چین ۳۵۰ میلیون دوز واکسن اهدا و صادر کرده است

© AFP 2023 / WANG ZHAOواکسن چینی سینوواک کرونا
واکسن چینی سینوواک کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
تولیدکنندگان واکسن در چین با بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای تولید واکسن در مقیاس گسترده همکاری می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «شینهوا»، زنگ یی شین، معاون کمیسیون ملی بهداشت چین روز 7 ژوئن (دوشنبه) اعلام کرد که چین تاکنون ۳۵۰ میلیون دوز واکسن به دیگر کشورها اهدا و یا صادر کرده است.

ناتو افرایش همکاری روسیه و چین را یک چالش جدی می‌داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
ناتو افرایش همکاری روسیه و چین را یک چالش جدی می‌داند

وی در ادامه افزود: «تولیدکنندگان واکسن در چین با بسیاری از کشورهای در حال توسعه برای تولید واکسن در مقیاس گسترده همکاری می کنند. مواد خام تولید شده توسط برخی از این شرکت ها به کشورهایی مانند برزیل، اندونزی، مصر، امارات متحده عربی، پاکستان، مالزی و کشورهای دیگر ارسال شده و کار تولید این واکسن ها در خارج از چین آغاز شده است.

طبق نتایج تحقیقات انجام شده درباره واکسن سینوواک چین در شیلی و برزیل، میزان اثربخشی این واکسن چینی خوب بوده است. تاکنون تقریباً ۱۳.۲۵ میلیون دوز واکسن غیرفعال سینوواک چین در سراسر شیلی  تزریق شده که نتایج مطالعه درباره آن نشان می دهد ۱۴ روز پس از دریافت دومین دوز واکسن،  میزان اثر بخشی آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری همراه با بروزعلائم به ۶۵.۳ درصد می رسد.

در شهر کوچک سرانا در برزیل نیز پس از واکسینه شدن افراد بالای ۱۸ سال با واکسن غیرفعال سینوواک چین، درصد مرگ و میر  ناشی از ویروس کرونا ۹۵ درصد کاهش یافته است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала