واکنش جهانگیری به ادعاهای کاندیداهای ریاست جمهوری

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش جهانگیری به ادعاهای کاندیداهای ریاست جمهوری
واکنش جهانگیری به ادعاهای کاندیداهای ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران به سخنان کاندیداهای ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران در توئیتر خود به ادعاهای 7 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 واکنش نشان داد.

وی با انتقاد از شیوه برگزاری مناظره و همچنین سخنان کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامد‌های آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.

وی در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به مطالب مطرح شده در نخستین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نوشت:

" اولین ‎مناظره نامزدان ریاست جمهوری را دیدم، هم برنامه‌ریزی و هم اجرا عجیب بود. هفت نامزد ریاست جمهوری درباره مسائل اقتصادی کشور مورد پرسش قرار گرفتند بدون آنکه هیچ سوالی درباره ‎تحریم‌های ظالمانه و آثار آن بر اقتصاد و نیز بحران ‎کرونا و پیامد‌های آن بر اشتغال و معیشت مردم مطرح شود.

‏هیچ نامزدی به این مسئله نپرداخت و پنج نامزد همسو نیز یک صدا، خرابی همه اوضاع را تنها به این دولت ارجاع دادند.

آن‌ها نگفتند مقصر ارجاع ‎پرونده هسته‌ای کشور به ‎شورای امنیت سازمان ملل تحت مدیریت آمریکا در سال 1385 چه تیمی و چه جریانی بود و چه هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرد.

‏آن‌ها نگفتند دولت اول روحانی چگونه توانست ایران را از ذیل ‎فصل هفتم شورای امنیت خارج و تحریم‌ها را رفع کند و ‎برجام، ثبات اقتصادی، دستیابی به نرخ ‎تورم تک رقمی و رشد اقتصادی 12 درصدی در سال 95 سبب شد تا دولت دوم روحانی با رای 24 میلیونی مردم تشکیل شود.

‏آن‌ها نگفتند با خروج ‎ترامپ از ‎برجام در سال 97 و وضع سنگین‌ترین تحریم‌ها و راه اندازی ‎جنگ اقتصادی بی سابقه در طول سه سال اخیر، مردم با چه تنگنا‌های اقتصادی شدیدی مواجه شدند.

‏آن‌ها نگفتند که در این مدت چه جریانی نگذاشت راه‌های خروج کشور از ‎تحریم‌ها و باز شدن در‌های ‎اقتصاد که نتیجه مستقیم آن کاهش رنج‌ها و نگرانی‌های مردم بود به فرجام برسد.

آن‌ها احتمالا باید بدانند که اداره اقتصاد کشور در تحریم و بدون تحریم سیاست‌ها و اولویت‌های متفاوتی دارد.

‏اگر فهم مسائل واقعی کشور و راه حل‌های به دور از شعار و تبلیغات سیاسی مد نظر باشد باید ‎صدا و سیما امکان ‎پاسخگویی وزرا و اظهارات نخبگان و کارشناسان مطلع را فراهم کند. تنها با گروه خود به ‎قاضی رفتن خود را ‎راضی کردن است."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала