آیا ترامپ خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آماده می‌کند؟

© REUTERS / JOE SKIPPERترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
اشتراک
کارشناس روسیه: ترامپ سبک رفتار خود را تغییر نخواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، والری گاربوزوف، مدیر موسسه آمریکا و کانادای آکادمی علوم روسیه سخنرانی دونالد ترامپ در نشست جمهوریخواهان را مورد تفسیر قرار داد و گفت که ترامپ رهبر حزب جمهوریخواهان آمریکا باقی می مانند و سخنرانی او را می توان آغاز کارزار ماقبل انتخاباتی وی دانست.

شایان ذکر است که ترامپ شخصا در باره کاندید شدن خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری در آمریکا سخن گفته بود. وی در سخنرانی اخیر خود از سیاست جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا انتقاد کرده و در باره نکات مناسبات با روسیه، کره شمالی و چین صحبت کرد.

بلینکن: آمریکا در صورت تجاوز از سوی روسیه به آن پاسخ می دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2021
بلینکن: آمریکا در صورت تجاوز از سوی روسیه به آن پاسخ می دهد

به گفته کارشناس روسیه، ترامپ همچنان قدرت خود به عنوان رهبر حزب را با وجود حمله به «کاپیتول» حفظ می کند و مصرانه با فرایند سنتی انتقال قدرت به مخالفت برمی‌خیزد.

کارشناس روسیه معتقد است که ترامپ سبک رفتار خود را تغییر نخواهد داد و در ازای اینگونه رفتار مورد انتقادات قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که روز ششم ژانویه، پس از سخنرانی دونالد ترامپ و تکرار ادعای تقلب در انتخابات، شماری از هواداران او راهی کاخ کنگره شدند. در جریان حمله به کاخ کنگره پنج نفر و از جمله یک پلیس جان خود را از دست دادند. تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون حمله روز ششم ژانویه هواداران دونالد ترامپ به کاپیتول اواسط ماه مه در مجلس نمایندگان تصویب شده بود. روز جمعه ۲۸ مه موضوع تشکیل این کمیسیون در مجلس سنا به رای گذاشته شد.

عدم پشتیبانی سناتورهای جمهوریخواه مانع از تشکیل این کمیته شد. برای تصویب تشکیل چنین کمیته‌ای، سناتورهای دموکرات نیاز به ۶۰ رای مثبت داشتند. یعنی، ۱۰ سناتور جمهوریخواه نیز باید در این رای‌گیری از تشکیل چنین کمیسیونی دفاع می‌کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала