ناو جنگی روسیه دو موشک پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد

© Photo / Ministry of Defence (United Kingdom)ناو جنگی روسیه دو موشک پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد
ناو جنگی روسیه دو موشک پیشرفته آمریکایی را سرنگون کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2021
اشتراک
وزارت دفاع آمریكا مدعی است، که كشتی جنگی روسی از طریق تداخل در سیستم های دفاعی ایالات متحده، دو موشک از سیستم پیشرفته پدافند هوایی / دفاع موشکی آمریکا را سرنگون کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آمریكا اعلام كرد: كشتی جنگی روسی كارلیا (كشتی شناسایی نظامی) با فاصله كمتر از دو كیلومتر به آب های سرزمینی ایالات متحده نزدیک شده و دو موشک پیشرفته اس ام-۶ آمریكا را از كار انداخته است.

آمریکا ناو هواپیمابری را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2021
آمریکا ناو هواپیمابری را برای نبرد با روسیه آماده می‌کند

این وزارتخانه افزود: طبق اطلاعات اولیه، ما در مورد استفاده از سیستم خلاء الکترونیکی ناشناخته اما بسیار قدرتمند صحبت می کنیم.

وزارت دفاع آمریكا ادعا می كند، كه در ابتدا ردیاب های آمریكایی نتوانسته اند از نزدیكی یک ناو جنگی روسی به آب های سرزمینی آمریكا جلوگیری كنند و پس از آنكه به فاصله فقط یک مایلی دریایی از آبهای سرزمینی آمریكا نزدیک شد، معلوم شد كه خدمه کشتی كارلیا از طریق تداخل در سیستم های ایالات متحده، دو موشک از سیستم پیشرفته پدافند هوایی / دفاع موشکی آمریکا را سرنگون کردند.

پنتاگون تأكید می كند كه در حال حاضر ارتش هیچ مدرکی ندارد، با این حال طبق گفته فرماندهی ارتش آمریكا، دلیل این امر اقدامات كشتی جنگی روسیه بوده است. همه چیز فقط زمانی مشخص شد که آزمایش موشک آمریکایی با شکست کامل به پایان رسید. هدف از این آزمایشات نشان دادن توانایی ناوشکن در پرتاب موشک های اس ام-۶ بود. اما در نهایت، هر دو موشک نتوانستند اهداف خود را رهگیری کنند.

وزارت دفاع ایالات افزود: گرچه شواهدی مبنی بر اصابت موشک آمریكا به هدف خود در نتیجه برخورد كشتی روسی وجود ندارد، ولی ما همه موارد را روشن خواهیم كرد. تحقیقات در مورد علت واقعی این حادثه در حال نزدیک شدن به نتایج است.

این وزارتخانه خاطر نشان شد: موشک اس ام-۶ توسط ایالات متحده برای انجام بسیاری از ماموریت های مختلف ساخته شده است، که در آن وظیفه اصلی رهگیری است.

لازم به ذکر است که چنین اطلاعاتی قبلاً نیز گزارش شده بودند، با این حال پنتاگون برای اولین بار اعلام کرد که روسیه واقعاً می تواند در این حادثه نقش داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала